1,169 læst ·
4 svar
1k læst
4 svar
Bygge indervæg i lejlighed. Til soveværelse. Loft af gips og parketgulv.
Har lidt overvejelser.
Tænkte at i loftet, så limer jeg skinnen og forsøger at finde reglar i loftet at skrue mod. Det burde ikke være nødvendigt med mollyplugs? Finder reglar og får fat i nogle gipsankre. På gulvet burde det være nok at skrue fast udlæg i parket.
Tænkte at bruge 45 mm skinner af plade og derefter træreglar. Havde tænkt at sætte osb og derefter gips. Men hele vores lejlighed er enkelgips på 45 cc, så måske nøjes jeg bare med enkelgips. Osb er jo godt, hvis det er badeværelse, og man vil afstive, men det spiller vel ingen stor rolle i et lille soveværelse?
Tænkte at i loftet, så limer jeg skinnen og forsøger at finde reglar i loftet at skrue mod. Det burde ikke være nødvendigt med mollyplugs? Finder reglar og får fat i nogle gipsankre. På gulvet burde det være nok at skrue fast udlæg i parket.
Tænkte at bruge 45 mm skinner af plade og derefter træreglar. Havde tænkt at sætte osb og derefter gips. Men hele vores lejlighed er enkelgips på 45 cc, så måske nøjes jeg bare med enkelgips. Osb er jo godt, hvis det er badeværelse, og man vil afstive, men det spiller vel ingen stor rolle i et lille soveværelse?
OSB'en er god at have, hvis man skal skrue tunge ting fast på væggene, ellers kan man springe den over.
Jeg ved ikke, hvorfor du skal lime reglen i loftet? Det lyder lidt overkill. Hvis du finder reglar der, så skru den fast med en ordentlig træskrue (ikke gipsanker) i dem. Du behøver måske ikke at kilde naboen ovenover i røven med skruerne, men en længde på 50-70mm af dem skal der vel nok til.
Parket er fint at skrue i, det har jeg gjort, men så skal man være sikker på, at konstruktionen er permanent, da man jo ødelægger parketten, og det plejer danskere at gå i spinn over.
Jeg ved ikke, hvorfor du skal lime reglen i loftet? Det lyder lidt overkill. Hvis du finder reglar der, så skru den fast med en ordentlig træskrue (ikke gipsanker) i dem. Du behøver måske ikke at kilde naboen ovenover i røven med skruerne, men en længde på 50-70mm af dem skal der vel nok til.
Parket er fint at skrue i, det har jeg gjort, men så skal man være sikker på, at konstruktionen er permanent, da man jo ødelægger parketten, og det plejer danskere at gå i spinn over.
Moderator
· Stockholm
· 57 848 indlæg
Lidt Off Topic. Men tænk på ventilation.
Det er ret almindeligt, at denne type ombygninger giver nedslag ved den næste OVK (ventilationskontrol). Så kan du blive tvunget til at rive væggen ned.
Det er ret almindeligt, at denne type ombygninger giver nedslag ved den næste OVK (ventilationskontrol). Så kan du blive tvunget til at rive væggen ned.
Rigtig godt tip. Det er allerede godkendt af bestyrelsen, og naboen har gjort det samme.H hempularen sagde:
Plejer altid at lime udlæg, og sådan gør man også på byggepladser. Så sidder skidet! Jeg tænker som du, at OSB er måske ikke så vigtigt. Der bygges sikkert nye villaer med enkel gips. Har endda set det i badeværelser 😎ricebridge sagde:
OSB:n är god at have, hvis man skal skrue tunge ting fast på væggene, ellers kan man droppe den.
Jeg ved ikke, hvorfor du skal lime reglen i loftet? Lyder lidt overkill. Finder du reglar der, så skru den fast med en ordentlig træskrue (ikke gipsankare) i disse. Du behøver måske ikke kilde naboen ovenover i røven med skruerne, men en længde på 50-70 mm på dem skal der vel til i hvert fald.
Parket er fint at skrue i, det har jeg gjort, men man skal være sikker på, at konstruktionen er permanent, da man jo ødelægger parketten, og det plejer danskere at gå i spin over.
Det er vel ikke forkert at trække nogle sømplugs gennem parketten, hvis den af en eller anden grund fjernes om ti år.
Klik her for at svare