Hej!
Jeg vil gerne bygge IKEAs metodstommar ind i en væg, men ved ikke, hvordan jeg skal løse overgangen fra selve væggen til stommen på en god måde. Jeg vil sætte skabene, så lågerne flugter med væggen og ikke have lister rundt om skabene (glat overgang). Se billede nedenfor af tidligere kattvind, hvor skabene skal ind. Den nye væg med indbyggede skabe skal flugte med plankevæggen til højre, plankevæggen skal beklædes med gips. Væggen kommer altså til at være bag spærstøtterne (eller hvad de kaldes).
Nedenfor har jeg tegnet nogenlunde, hvordan jeg har tænkt mig det i øjeblikket.
Jeg har tegnet høvlet træ som ramme rundt om stommarna for mere pladsbygget følelse, og de skal flugte med låger og væg. Rummet mellem stommarna skal være en hylde.
Hvis jeg nu giber rundt om dette, hvordan laver jeg en god samling mellem det høvlede træ og gipsen? Kan det lade sig gøre? Eller skal jeg tænke om?
Jeg har gjort lignende for en del garderober og skabe i mit hus.
De går flush med væggen og smelter mere eller mindre ind i væggen.
Har brugt hjørnebeskyttelse til gips. Så spartel og maling. Lidt blødfox også hvis man vil.
Monteret skabene inden for færdig væg svarende til dørens tykkelse.
Får dele med mig da mit projekt som netop blev færdigt.
Jeg har valgt at sætte mit skrivebord ca. 5mm uden for væggen og tætnet rundt med blød fugemasse.
(Fugen er ikke på plads på billedet)
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.