Hej.

Datteren vil have et legehus, og jeg er en nørd.
Så jeg skal bygge et hobbithul til næste sommer.

Jeg forestiller mig runde, hedder de brøndrør?, måske 3m i diameter, med betongkupler til tag. Derefter skovle "lidt jord" på det.

Findes det færdigt? At rette rør findes færdige ved jeg, men findes også kuplerne? Hvad koster det? Hvor handler man? (Bor udenfor Malmö) Kan man skære døre og vinduer op med vinkelsliber?

Alternativet bliver vel at støbe selv. Fordelen med det bliver udseendet, når man lader støbeformen (i træ) sidde fast på indersiden. Ulempen bliver, at det er mere kedeligt arbejde. Skal man forstærke en sådan konstruktion? Hvor tykt skal man støbe?

/ Fredrik

• Synes
tommib og 2 andre
  • Laddar…
Lidt skørt, men måske virker det. :screwy:
En trekammerbrønd i beton!:)
Beton trekammarbrønde på en byggeplads, klar til brug eller tilpasning. To store betonstrukturer med små huller synlige i et udendørs miljø.

Nu er disse lidt over 2 m i diameter i bunden og måske i mindste laget, men i princippet klar til brug. Bare at skære hul til dør samt fjerne skillevægge og evt. beklæde den med brædder rundt om eller male.
Tænkte at du kontakter en producent og køber en der er mislykket eller beskadiget under fremstillingen.
De på billedet kommer fra http://betonggjuteriet.se i Markaryd

Kontakt Starka betong uden for Södra sandby. De er altid imødekommende og hjælper dig sikkert.

Fast hobbithuller bør vel være liggende cylindre snarere end stående? En sådan der trekammarbrunn som lægges ned i stedet burde blive ret god!

Gammel tråd men hvordan gik det med dette, blev det noget hobbithul?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.