kanonflot. Angående sovloft.se så er der noget sygt lækkert med ubehandlet fyrretræ... seriøst altså man måske er blevet skadet men jeg kan virkelig godt lide det.
->Alexander Kraft
Supersmarte senge! Bliver dog lidt bekymret over de udstående pinde på siden af faldsikringen. Det kan måske bare være billederne, der snyder, men ellers synes jeg, de ser lidt for lange ud – altså at der kan være risiko for, at børnene hænger fast med tøj eller lignende, hvis de klatrer ned lidt uforsigtigt. Der er sket tragiske ulykker på den måde Hvis det nu er sådan, virker det i hvert fald nemt at ordne ved at sætte ekstra "holdere" yderst i hver ende
Jeg surfede lidt på Hemnet i går og så en hyggelig lejlighed med hemseseng, men der er nok højere til loftet end i jeres lejlighed:
Jeg er dog enig med dem, der påpeger, at 120 cm lyder lidt smalt til 2 personer. Jeg ville hellere satse på en god sovesofa, som man kan slå op, når man har besøg.
Med hensyn til højden behøver man ikke kunne sidde helt oprejst, men det er godt, hvis en høj person i det mindste kun behøver at bøje nakken lidt. Sæt dig under skrivebordet og prøv dig frem.
->Alexander Kraft Supersnygge senge! Bliver dog bekymret over de fremspringende stænger på siden af faldsikringerne. Det kan måske bare være billederne, der forvirrer, men jeg synes ellers, at de ser lidt for lange ud – altså at der kan være risiko for, at børnene hænger fast med tøj eller lignende, hvis de klatrer ned lidt uforsigtigt. Der er sket tragiske ulykker på den måde Hvis det nu er sådan, virker det i hvert fald til at være enkelt at ordne ved at sætte ekstra "holdere" længst ude i hver ende
Jeg forstår, hvad du mener!! I dette tilfælde syntes jeg, det så pænere ud. End at have holderne længst ude. De bruger sengene flittigt!! Også om dagen, med deres venner osv, som også klatrer. Men der har ikke været nogen tendens til, at noget hænger fast. Dels er de godt afrundede, men så er farven meget glat. Det hjælper nok også.
Jeg er enig i, at det ser flot ud Jeg ville ikke rigtig have nerver til at have det sådan alligevel. Husker, som du beskriver, at der var et frygteligt klatrende i køjesenge, da jeg var barn :-D Ville bare nævne risikoen, men du er jo allerede bevidst om den da.
Jeg har bygget nogle loftsenge 200x180. Rammen kan laves sikkert med 2x4, dvs det bygger 95 mm i højden. På indersiden skruede jeg lister 22x45 som bar op selve madrassrammen eller lignende. At skrue en 45x95-regel i en betonvæg er meget enkelt med fx nylonplugs (køb mærkevare) og store træskruer. En sådan loft kan tåle alle lege. Et nybyggeri indviede vi med 10 personer og en kasse øl på loftet til en filmaften.
Jeg snuppede designet fra en hemseseng i en møbelbutik og tilpassede det til min første lille lejlighed i Stockholm. Den blev super god med et hjørne, der hang fra loftet og integrerede konsoller til et skrivebord. Solgte den lejlighed i 2005, men vil se om jeg kan finde et billede. På den tid havde man jo næsten ikke internet. Jeg synes, at hængende hjørner var fantastisk, så ingen ben stod ude i rummet. Luftigt og flot. Jeg havde ca. 95 cm mellem toppen af madrassen og loftet, så man ikke risikerer at slå hovedet i loftet, når man sætter sig op.
Jeg boede i et 100 år gammelt hus og brugte to grove fransk kærv. Sad som klippen. Vi prøvede at være to personer, der hang i det ben, og det gik fantastisk. Faldt aldrig ned i mine tre år der og solgte videre sengen med lejligheden.
Præcis denne variant var det, men jeg havde ben i hjørnet og skrivebordet frit hængende (90 grader mod billedets skrivebord). Jeg brugte den samme design og i sort pulverlakering hos et firma, der lavede styrketræningsudstyr.
[billede]
Hvor kan man finde loftsbeslag til en hængende seng?
Hvor kan man få et loftbeslag til en hængende seng?
Jeg lod det jo fremstille på en mekanisk værksted efter egen tegning, så det var en fastgørelsesplade med to huller integreret/svejset i benet som fastgørelse mod loftet.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.