Hej,

jeg tænkte på at bygge en lille veranda med trapper. Taget tænkte jeg at bygge ud separat.

Men spørgsmålet er, om jeg kan bruge de eksisterende stolper, der sidder i dag?

Tanken er, at jeg skal bygge ind verandaen, så rummet nedenunder ikke kan ses.

Vil jeg skulle fjerne stolperne og støbe nye, der er i plan med jorden, og derefter sætte stolper?

Taknemmelig for alle tips om byggeteknik eller hvordan jeg skal gå frem for at få dette lille projekt til at lykkes.

/Nicklas

• Gul husfasade med fire synlige cementpæle foran en grøn dør. Elektriske ledninger og tagsten ligger på jorden.
Det er jo bare unødvendigt arbejde at grave dem væk for at støbe nye ens :)

Det bliver jo som en terrasse i miniatyr, tjek nogle byggediskussioner fra sådanne projekter.

Et alternativ du har er at skrue en regel i husvæggen (120x45 hvis det er plads mtp højden til døren og at du skal have plads til 28 mm terrasse også. Læg derefter en regel på det ydre pælepar og skru reglar c-c 60 cm med bjælkesko mod den indre. Lav det så bredt, at du kan bygge en "nederdel" uden for pælene.

Tænk på at lægge lidt tagpap på pælen hvor reglen hviler.

Giv lidt omsorg til trappen og lav en kant rundt.

Vangstykkerne kan du lade hvile på havefliser på jorden.

En form for rækværk er vel også passende.

Jeg spekulerer lidt på det her, vil forsøge at genbruge stolperne.

Men hvordan plejer man at fastgøre skørterne, hvis man ikke har stolper fra jorden og op?

Tanken er her, at trappen går op på siden p.g.a. pladsmangel forfra.

En måde er, at du i hjørnerne slipper ned stolperne, du skal have til hegnet, disse sætter du sandsynligvis på indersiden af trallreglarna. Har du brug for flere reglar, kan du jo sætte 34x95 imellem.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.