Kære venner, jeg skal støbe en entrétrappe "pyramide stil", dvs man skal kunne gå op og ned på tre sider. Et stort plantrin øverst og så to plantrin til og to stødtrin. Jeg har læst alt, hvad der er muligt at finde, og set alle youtubevideoer, men har nogle spørgsmål, da jeg ikke har set nogen, der støber nøjagtigt sådan en trappe:

1. Jeg skal have et fald vinkelret ud fra huset på 1 cm/m. Hvordan får jeg smartest rammen i den vinkel?? Jeg skal bruge 45 x 195 som jeg kløver til den rette dimension. Kan jeg bare vinkle dem lidt ned, eller bliver det bøvl, hvis de ikke slutter tæt mod fundamentet? Eller skal jeg bare sænke forstykket på formen og lade reglerne stikke op på siden?

2. Skal jeg fastgøre dyvler eller bore armering ind i fundamentet, jeg støber mod? Det her med fuge mellem trappen og fundamentet forstår jeg ikke, så skal jeg jo lægge noget mellem trappen og fundamentet, når jeg støber og så få det væk? Umuligt?

3. Behøver støbe mod pudset lidt for at få den højde, jeg vil have, er det en katastrofe?

4. Hvad pokker skal den øverste del af formen hvile på? Jeg kan jo lade forstykket være længere og gå ud over siderne, så det hviler på formen til trin to, men så er det jo i vejen, når jeg skal frem med rivebrættet.

Håber nogen har nogle gode tanker...
MVH

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.