Hej!
Har indrett loftet og skal med hjælp fra en ven bygge en trappe op af modellen floating stairs, altså at trinene kommer ud fra væggen. Jeg skal alligevel rive væggen, hvor trinene skal monteres, så har en god chance for at bygge konstruktionen op til, hvordan trinene skal fastgøres. Men ved dog ikke, hvordan det bør bygges. Nogen der har lavet sådan et projekt og vil dele deres erfaringer? Mest interesseret i, hvordan man bygger op bag væggen med regler osv., så det kan holde til trinene. Væggen er en indervæg mod et andet rum, så ved ikke, hvor meget bærende reglar der findes bagved, men det kan man måske supplere med??
Taknemmelig for alle tips!
Har indrett loftet og skal med hjælp fra en ven bygge en trappe op af modellen floating stairs, altså at trinene kommer ud fra væggen. Jeg skal alligevel rive væggen, hvor trinene skal monteres, så har en god chance for at bygge konstruktionen op til, hvordan trinene skal fastgøres. Men ved dog ikke, hvordan det bør bygges. Nogen der har lavet sådan et projekt og vil dele deres erfaringer? Mest interesseret i, hvordan man bygger op bag væggen med regler osv., så det kan holde til trinene. Væggen er en indervæg mod et andet rum, så ved ikke, hvor meget bærende reglar der findes bagved, men det kan man måske supplere med??
Taknemmelig for alle tips!
Har inget svar desværre, men er også nysgerrig på dette. Eftersom der findes sådanne trapper med trin i glas gætter jeg på, at det er en slags metalkonstruktion med "fag" som man skyder trinene ind i, i hvert fald i de tilfælde. F.eks.:
http://www.snickarlaget.se/swe/nyheter/furniture2009.html
Det kan vel næppe være bygget i materialer som bevæger sig og udvides det mindste. Men nogen på forumet ved forhåbentlig hvordan det ligger til.
http://www.snickarlaget.se/swe/nyheter/furniture2009.html
Det kan vel næppe være bygget i materialer som bevæger sig og udvides det mindste. Men nogen på forumet ved forhåbentlig hvordan det ligger til.
Egentlig en ret simpel konstruktion, da der ligger en jernbjælke inde i væggen, skrånende op mod overetagen, ud fra den bjælke går trinene som er fastsvejset i bjælken.. De er på deres side kun beklædt med træ, så det skal se ud som om trætrinene stikker ud af væggen
Så bjælken gemmes helt inde i væggen, når alt er klart...
I programserien "Grand Design" fra england er der en episode, hvor man kan følge med en familie, der bygger et hus med en sådan trappe i glas. Jeg mener, de diskuterede konstruktionen lidt. Måske kan det være inspiration alligevel? Episoden hedder "The Loch House" og er første episode fra sjette serie.
Må man bygge sådan der i Sverige? Jeg antog næsten, at der fandtes en socialstyrelse eller noget lignende, som ville blande sig i dette og hævde, at det er en dødsfælde uden gelændere osv. osv.
Pænt er det i hvert fald!
/U
Pænt er det i hvert fald!
/U
Klik her for at svare