Hej!

Jeg overvejer at bygge et garderobeskab, en fast installation, altså lægge reglar i bl.a. parketten, der ligger flydende på gulvet. Er det fornuftigt at gøre det på denne måde? Eller bør jeg først skære parketten ud med en rundsav, der hvor skabet skal stå, for så at lægge reglar direkte på tretonggulvet?

Milkshaken
hvorfor ikke fastgøre garderoben til væggen for? og lave en løs sokkel.. Det er jo muligt at bruge skruetapser som findes til bl.a. køkkenindretning, så sætter du bare de medfølgende klammer på og skaffer en sparkesokkel som du fastgør i klammerne.

Hmm, ja måske det. Jeg er den, som vil have, at ting virkelig skal sidde ordentligt uden løse dele, men det var en god idé! Jeg tænkte mere på parketten, at den ikke bliver "flydende" på samme måde, hvis jeg trækker nogle skruer igennem. Samt findes der andre ulemper, hvis jeg beholder gulvet under?

Fordelen ved at vægmontere skabet er, at jeg undgår at ødelægge gulvet, hvis man nu skulle ville rive skabet igen. Desværre har jeg dårlige vægge, beton, der smuldrer som kiks, gammelt hus. Men jeg vil prøve at skitsere, om det er nok at lægge beslag i vægge og loft, det tror jeg! TAK FOR TIP!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.