Hej!
Jeg står i begreb om at bygge en kommode til vores badeværelse. Jeg har en håndvask at tage udgangspunkt i, så jeg behøver egentlig kun at bygge et skab. Vi skal sende skabet til lakering, når det er færdigt. Det, jeg overvejer nu, er hvilket materiale jeg skal bruge? Kan man simpelthen bruge folieret spånplade, som alt i butikkerne synes at være bygget af? Mdf er jo ikke specielt vandtæt, men det spiller måske mindre rolle, når det gælder en kommode. Limtræplader er en anden mulighed, jeg har kigget på.
Jeg modtager gerne alle de tips, jeg kan få.
/Pierre
Jeg står i begreb om at bygge en kommode til vores badeværelse. Jeg har en håndvask at tage udgangspunkt i, så jeg behøver egentlig kun at bygge et skab. Vi skal sende skabet til lakering, når det er færdigt. Det, jeg overvejer nu, er hvilket materiale jeg skal bruge? Kan man simpelthen bruge folieret spånplade, som alt i butikkerne synes at være bygget af? Mdf er jo ikke specielt vandtæt, men det spiller måske mindre rolle, når det gælder en kommode. Limtræplader er en anden mulighed, jeg har kigget på.
Jeg modtager gerne alle de tips, jeg kan få.
/Pierre
Hvorfor ikke valchromat? Vandafvisende, gennemfarvet, så du måske ikke engang behøver at indlevere til lakering. Med voks eller hårdvoksolie bliver det superflot.
Jeg synes, at du skal undgå MDF og spånplade. Jeg har en IKEA hemnes kommode med MDF skuffe fronter. Ser ærligt talt forfærdeligt ud efter nogle år med småbørn. I vores tilfælde i min familie kan noget blive vandskadet i badeværelset, så vil det ske... men.. Med en mere voksen og ordentlig husholdning er det måske anderledes.Pjotski sagde:
Jeg smider en tanke ind her.. jeg vil bygge en kommode af glasblokke, 2 lave vægge parallelt og med hylde til håndvasken og en hylde nedenunder. Er der nogen her, der har bygget noget lignende?Pjotski sagde:
Hej!
Jeg står over for at bygge en kommode til vores badeværelse. Jeg har en håndvask at tage udgangspunkt i, så jeg behøver egentlig kun bygge et skab. Vi skal sende skabet til lakering, når det er færdigt. Det jeg overvejer nu, er hvilket materiale jeg skal bruge? Kan man simpelthen bruge folieret spånplade som alt i butikkerne synes at være bygget af? Mdf er jo ikke specielt vandtæt, men det spiller måske mindre rolle, når det gælder en kommode. Limtræsplader er en anden mulighed, jeg har kigget på.
Jeg tager gerne imod alle de tips, jeg kan få.
/Pierre
Klik her for at svare