Skal til at skifte garageport på garagen og har samtidig revet hele den gamle væg ned, da der var trængt fugt ind og skadet bjælkerne nogle steder. Denne væg blev bygget i 1960, da huset blev bygget, og det så ud som mest et sammensurium af diverse forskellige træplanker. Så tænkte at gøre det på den rigtige måde nu. Men hvordan skal en væg egentlig bygges op fra bunden?
Skal jeg have en vandret bjælke længst nede, som ligger på et syldpapt, og derefter stille lodrette bjælker på denne? Eller bør jeg bore ned armeringsjern i pladen og skrue lodrette bjælker fast på den og bruge korte sidebjælker imellem disse?
Tænkte at bruge dobbelte 45x95mm bjælker, som jeg limer/skruer fast i hinanden, det bør vel ikke være for spinkelt? Der er ikke noget bærende i væggen, der ligger en vandret 270x45 som taget ligger på. Tænkte at fæstne 45x95 i den bærende bjælke i taget og så i gulvet på den liggende bjælke eller via armeringsjern som sagt.
Men tager meget gerne imod tips og tricks til, hvad jeg skal tænke på, og hvordan jeg bør gøre.
Vedhæfter 2 billeder af garagen. Her er væggen næsten helt revet ned, det der er markeret med rødt, er nu fjernet, og i overkanten ligger som sagt kun en 270x45mm bjælke, der holder taget oppe. Og denne ligger i niveau med, hvor væggen kommer til at være.
Behøver I mere information, så skriv gerne hvad, så supplerer jeg løbende.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.