Går med tanker om at bygge balkonen ind oven for indgangen. Fin udsigt, perfekt sted at sidde og nyde morgenkaffen. Men vi gør det aldrig. Derimod ville arealet ikke skade som tilføjelse til overetagen. Og det ville være pænere med sadeltag.

Jeg er handy og har bygget en del, men når det kommer til tagkonstruktionen, er jeg lidt mere forsigtig. Jer som har bygget ud på denne måde, er det svært at gøre selv? Hvor kan jeg finde en slags vejledning, instruktion eller lignende?

Hvis jeg skulle bede en tømrer om at opføre selve stommen og taget, hvad ville det mellem tommelfinger og pegefinger kunne koste?

Billedet viser, hvordan huset ser ud i dag, bortset fra at det er malet om mm.
 
  • Et hvidt hus med rødt sadeltag, stilladser opstillet langs siden, grusbelagt indkørsel og en grøn have i forgrunden. Klar himmel i baggrunden.
Milkshaken
Det der ville være spændende at tage fat på, men det er umuligt at på forhånd sige ting uden at se det live først..
I vil altså have boligareal der, måske et skydedørsparti som kan åbnes lidt mere....
men alt skal først gennemgås nedefra og så op... Tjek allerførst den underliggende konstruktion, så den er som den skal.....
Mellem tommel- og pegefinger..... Tja, 110-140K
 
For at få en snedker til at sømme en ramme? Det var saftigt. Vi skal tage fat på entreen engang første kvartal næste år, så river vi lidt og ser, hvordan det ser ud. Men så forstår jeg, at man skal rive op i taget oppefra for at se, hvordan det har det under pladen.

Egentlig plejer jeg at synes, at det ser ud som en kasse på huset, når folk har bygget ud sådan, men jeg forstår samtidig hvorfor.
 
Milkshaken
Ajaja,,, læste ikke stamme og taget....
Tænkte på det hele..... Men stamme og taget gør du lige så let selv som det andet... Om du alligevel må åbne op og kigge så ser du jo og får idéer til du skal gøre....
 
Da føltes det mere ok. Egentlig ville jeg tro, at jeg klarer det selv. Det er netop det kritiske øjeblik, når karnappen skal tilsluttes til det eksisterende tag, som jeg føler mig usikker på. Derfor min undren om nogen havde adgang til gode instruktioner. Og hvis jeg gør det selv, vil det sandsynligvis tage betydeligt længere tid, dvs. tid hvor huset står mindre beskyttet.
 
Milkshaken
Det almindeligste er jo presenninger, som man enten folder over nocken, eller stopper langt op under tagsten....
Tag altid større presenninger, end du tror, du får brug for.... Disse plejer også at kunne lejes på lejecentre...
 
Holder nuværende indgang til vægten af nybyggeriet?
Eller skal det forstærkes helt fra bunden?
 
Svært at svare på. Der er et betonfundament under. Men hvordan stommen ser ud, ved jeg ikke. Tidligere ejer fortalte, at det var en koldforstue tidligere. Bag panelet har jeg skimtet eternitplader, så der er ret meget originalt derunder. Det siger mig, at den sandsynligvis er kraftigt bygget med stående plankevægge, præcis som resten af huset. Men det behøver ikke nødvendigvis at være sådan.

Vi skal som sagt rive lidt der til foråret, skifte yderdør og sådan der. Så ser vi nok lidt bedre. Derimod har jeg ikke den viden, der skal til for at bedømme, hvad der kræves for at klare vægten af en tilbygning ovenpå.
 
cederbusch cederbusch sagde:
Går i overvejelser om at bygge altanen ovenfor indgangen ind. Fin udsigt, perfekt sted at sidde og nyde morgenkaffen. Men vi gør det aldrig. Til gengæld ville området ikke skade som supplement til førstesalen. Og det ville se pænere ud med saddeltag.

Jeg er handy og har bygget en del, men når det kommer til tagkonstruktionen er jeg lidt mere forsigtig. Jer der har bygget ud på denne måde, er det svært at gøre selv? Hvor kan jeg finde nogen form for vejledning, instruktion eller lignende?

Hvis jeg skulle bede en tømrer om at slå selve rammen og taget op, hvad ville det ca. kunne koste?

Billedet viser, hvordan huset ser ud i dag, bortset fra at det er malet om osv.
Hvordan er det gået med det hele? Jeg er selv i startfasen for præcis det samme. Har fået en tilbud på 145000 og en på 285000 efter rot, og der er jo en stor forskel. Derfor overvejer jeg også at udlicitere kun rammen. taglægning og blikkenslagerarbejde og gøre resten selv. Hvordan blev det, gjorde du det selv eller udliciterede du det, og hvad kostede det?
 
K Kesosmurf sagde:
Hvordan er det hele gået? Jeg står selv i startfasen for præcis det samme. Har fået et tilbud på 145000 og et på 285000 efter rot, og der er jo en enorm forskel. Derfor overvejer jeg også at overlade kun stamme, taglægning og pladearbejde og gøre resten selv. Hvordan blev det, gjorde du det selv eller hyrede du nogen, og hvad kostede det?
Sjovt at mine gamle spørgsmål stadig bliver diskuteret. :)

Der blev ikke noget byggeprojekt på altanen. Og i sommer solgte jeg huset, så nu er det en andens opgave at tænke over.
 
  • Synes
henryb
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.