hej,

jeg har to rum (ca. 30kvm) uden bærende væg imellem med 3.70 i lofthøjde. Jeg overvejer at bygge en etage til som overetage/loft. Rummene er ca. 2.5 meter brede.

Er der nogen, der har gjort noget lignende?
Hvordan gøres det bedst? (Hvilken lofthøjde i hver etage foreslår I?
Hvad kan en omtrentlig omkostning blive?
Hvilken type trappe skal jeg vælge?
Tips til håndværkere i Stockholm, der er billige og gode til sådan noget.

Mange tak for alle råd!

/Kalle

Hej

Jeg tror ikke, at du skal bygge lavere end 2.40. Selv med den lofthøjden vil rummet føles trangt. Det føles lidt tæt, hvis du skal klemme to etager ind på 3.70. Tænk på, at gulvet mellem etagerne også bygger et stykke.

Du måske kan fikse et soveloft, men jeg vil råde dig til at glemme muligheden for et skrivebord eller andet end sove deroppe.

Hvorfor ikke skrivebord osv. Bliver gulvet for svajende? Jeg havde overvejet sovehems + klædeskab osv.

Tak for jeres råd!

Hvis du skal have 2.40 i loftshøjde dernede, bliver det ikke mere end godt en meter deroppe. For at kunne have skrivebord deroppe kræves det vel mindst 1.50 i loftshøjde, hvis du kan acceptere at halvkrybe derhen, og da får du kun 3.70-1.50-0.15= 2.05m i loftshøjde dernede. Men selvfølgelig, kan du leve med det så...

Jeg ville synes, at 2.05m dernede + at man skal krybe frem til skrivebordet gør, at det ikke er det værd.

Klogt.

Måske skal revurdere byggeriet...

Byg en køjeseng i stedet.

Soveloft.....
2400 nederste etage, 200 mm mellemloft, 1100 soveloft med fuld rækværk eller glasfront...
"byggare"

Nu er jeg jo kun 1.70, så for min del går det fint med 2 meter til loftet, men overvej belysning og lignende, der hænger ned fra loftet.

Stop med at joke nu! tom. døre er 2.10....

Du kan ikke leve sådan!

Men jeg er jo 1.93 :)

Jeg har 1.9 i loft på min overetage. (gammelt lille hus) Og det føles meget indelukket, selvom jeg kan gå oprejst der. Fungerer godt som soveværelse, men ikke til andet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.