2,697 læst ·
2 svar
3k læst
2 svar
Bygge af egen mekanisk ventilation til platonmåtte i kælderen, er der nogen, der har gjort det og kan komme med tips?
Har sat gipsplader på væggene i kælderen på pladeregler og skal nu sætte platonmåtte med klikgulv ovenpå. Kælderen er ikke fugtig eller noget efter vi har drænet for et år siden, men jeg overvejer, om jeg ikke skal installere en mekanisk ventilation til gulvet, når jeg alligevel er i gang for at have både livrem og seler.
Men når jeg kigger på færdige løsninger til platonmåtte, koster de 10.000 kr eller mere for ventilationen, og det er ikke nogle beløb, jeg vil bruge på dette.
Er der muligvis nogen, der har bygget en egen version af mekanisk ventilation til gulv og måske endda væggene, og som kan dele tips om en god ventilator, der er stille og giver god sug, samt hvilken dimension jeg har brug for på rørene. Jeg overvejer at sætte rør i det ene hjørne af rummet, hvor jeg alligevel har afløbsrør, som jeg skal bygge ind, og vil gerne have det så diskret som muligt.
Men når jeg kigger på færdige løsninger til platonmåtte, koster de 10.000 kr eller mere for ventilationen, og det er ikke nogle beløb, jeg vil bruge på dette.
Er der muligvis nogen, der har bygget en egen version af mekanisk ventilation til gulv og måske endda væggene, og som kan dele tips om en god ventilator, der er stille og giver god sug, samt hvilken dimension jeg har brug for på rørene. Jeg overvejer at sætte rør i det ene hjørne af rummet, hvor jeg alligevel har afløbsrør, som jeg skal bygge ind, og vil gerne have det så diskret som muligt.
Drænede om mit hus og satte Platonskiver på ydersiden. Et lag med 20 cm jordskiver og for at det skulle blive vandtæt et lag flamingo og jorddug yderst.
I kælderen ville jeg have en biograf og musikrum på 25 kvadratmeter. I et andet rum ville jeg have et stort modeljernbane rum på ca. 30 kvadratmeter.
For at det skulle blive hyggeligt satte jeg pladeregler OBS skiver og gips. Desværre viste det sig, at der kom fugt op gennem bundpladen, så det blev en lidt mærkelig lugt af våd gips, så jeg rev det hele ud. Satte træregler øverst på væggen og hængte tæppe op på væggen og på gulvet. Er utrolig tilfreds med resultatet. Mine veninder syntes også, det var rart at slippe for alle de store sorte edderkopper, der gemte sig mellem væggen og gipspladerne. Findes der ingen fugt, findes der ingen edderkopper i kælderen.
I kælderen ville jeg have en biograf og musikrum på 25 kvadratmeter. I et andet rum ville jeg have et stort modeljernbane rum på ca. 30 kvadratmeter.
For at det skulle blive hyggeligt satte jeg pladeregler OBS skiver og gips. Desværre viste det sig, at der kom fugt op gennem bundpladen, så det blev en lidt mærkelig lugt af våd gips, så jeg rev det hele ud. Satte træregler øverst på væggen og hængte tæppe op på væggen og på gulvet. Er utrolig tilfreds med resultatet. Mine veninder syntes også, det var rart at slippe for alle de store sorte edderkopper, der gemte sig mellem væggen og gipspladerne. Findes der ingen fugt, findes der ingen edderkopper i kælderen.
Er væg til væg tæppe bedre end gips?N nallepu sagde:Drænerede om mit hus og satte Platonplader på ydersiden. Et lag med 20 cm markplader og for at det skulle blive vandtæt et lag flamingo og markdug yderst.
I kælderen ville jeg have en biograf og musikrum på 25 kvadratmeter. I et andet rum ville jeg have et stort modeljernbanerum på ca. 30 kvadratmeter.
For at det skulle blive hyggeligt satte jeg op plåtreglar OBS plader og gips. Desværre viste det sig at der kom op fugt gennem bundpladen så der blev en lidt mærkelig lugt af våd gips så jeg rev alt ud. Satte op træreglar øverst på væggen og hængte op væg til væg tæppe på væggen og på gulvet. Er helnøjd med resultatet. Mine veninder syntes også, det var rart at slippe af med alle de store sorte edderkopper, som gemte sig mellem væggen og gipspladerne. Findes der ingen fugt findes der ingen edderkopper i kælderen.
Klik her for at svare