Ok fedt! Med hønsetråd, hæfter du det så på indersiden af reglen eller hvordan fæster du det?

Klammerpicka

Nice! Kort og konsist svar! :) Fasen hvad nice! Så har jeg al info for at kunne færdiggøre den bagerste væg med stof og sådan. Det bliver nok færdigt i dag! Så er det kun spalterne tilbage! Tak for al hjælp!

Hej igen! Et lille spørgsmål til. Stoffet spænder jo over hele væggen men spalterne gør det ikke.
Væg med sort og hvidt tekstil design, hvor midten er sort og siderne er vertikale striber. Øverste og nederste del har ikke tekstil.

Dvs i midterdelen er der spaltere ned mod gulvet og op mod loftet, men i midten er der kun stof. Kan man fastgøre spalterne i stoffet? Dvs at jeg borer gennem stoffet?

Du klamrer først stoffet til reglerne, derefter skyder du spaltepanelet fast med dykkersøm.

Ok! Fedt! Så dykkeren går igennem stoffet da? Så har jeg brug for en dykkerpistol, formoder jeg?

Har fået op hønsetråd på halvdelen af væggen, fy hvor dårligt det bliver. Slet ikke jævnt og det er umuligt at spænde. Trækker jeg i et hjørne eller en side, flytter uregelmæssighederne sig bare. Overvejer om mursnor er bedre, men hvordan fungerer det, hæfter man også det fast, eller skruer man beslag af en slags fast og fastgør det i? Snor føles spontant som om det er lettere at strække og få det jævnt.

Hehe nu starter jeg en monolog igen. Jeg er virkelig taknemmelig for, at du hjælper mig!

Men ville skrueringsøjne virke? Tænker om man skruver en masse af dem ind i indersiden af reglarne og zigzagger murersnoren mellem dem. Dog ved jeg ikke, om det virker at skrue en skrue så tæt på kanten af reglen. Den vil jo nok sprække? Eller også forbored man hullet.

Måske kan man skrue den skråt ind i reglen og så banke øjet, så det er i linje? Eller hvad tror du?

Kan du "sy fast" hønsetråden med murersnoren gennem isoleringen og fæstne på bagsiden?
Edit: jeg tror ikke på at zigzagge med murersnoren, der skal så utrolig lidt kraft til, for at det skal bule ud på midten. (om det nu var sådan du tænkte at gøre)

Er du omhyggelig, når du skærer isoleringen, behøver du egentlig ikke yderligere støtte. Du har jo spaltepanelen som støtte siden. Du kan klippe strimler af hønsetråden, hvis du synes, det er besværligt med det hele net. Hulbånd, najtråd eller snor fungerer godt også. Snoren spænder du mellem skruer på bagsiden af reglen.

Har fået op stoffet nu, det eneste der mangler at gøre før væggen er færdig, er at få MDF-spalterne på plads. Tjekkede med K-Rauta, de kunne save dem til mig for en 500-ing lidt over. Så det gør jeg. Tjekkede også med en maler, hvad det ville koste at få dem malet hvide, og han gav mig et tilbud, der lå langt over mit budget, så jeg tænker, at jeg gør det selv.

Fandt denne video:

Han bruger en "wood primer undercoat" og derefter en "gloss or satinbased topcoat". Spørgsmålet er, hvad dette er på svenske? Hvilke produkter skal jeg lede efter?

/Jens

Hvordan sluttede det Jens?

Jeg er ikke færdig, men stoffet er oppe, og det eneste, der mangler, er at male og få spalterne på plads. Jeg vil gøre dette efter jul, da jeg har for meget at lave indtil da. Men det lyder allerede rigtig godt herinde nu. Og med spalterne vil det blive endnu bedre!

Sådan ser det ud nu:
22687792_10156246190383465_3628441486673887061_n.jpg
Samlingerne vil blive dækket af spalterne.
/Jens

• Synes
elpaco og 1 anden
  • Laddar…
Halløj! Er ved at få de første spaltere færdigmalet. Nu vil jeg sætte dem op. Lidt spørgsmål!
Hvilken dykkert skal jeg bruge? Er 2 mm nok? Kan jeg bare sømme direkte i MDF'en eller skal jeg forbore først? Bør jeg forstærke stoffet med ekstra hæfteklammer, hvor sømhullerne bliver, eller gør det ingen forskel?
/Jens

1,2 mm er fint. Du forbore ikke for dyckert. Panelerne vil klemme stoffet tilstrækkeligt meget, så du behøver ingen ekstra klammer der.

• Synes
JensHaglof
  • Laddar…
Grymt! Tack för svar! Hur många behövs per spalt tror du? Vissa spalter är 240x1260mm (bild nedan). Behöver jag två i varje ände då eller räcker det med en?
Hvid planke på arbejdsbænk omgivet af værktøj og materialer. Spørger om antal nødvendige tilslutninger pr. spalt til et byggeprojekt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.