I vores lejlighed har man ved byggeriet valgt ikke at sætte køkkenskabe helt op til loftet. Der mangler 50 cm på den ene side og 40-60 cm på den anden side. I og med at vi mangler opbevaringsplads, tænker vi nu at bygge videre med skabe. Hvad skal man være opmærksom på?
Har desværre tommelfingeren midt i hånden, så modtager gerne alle tips. Er der risiko for, at man har gemt noget ovenover, eller handler det bare om, at man har forsøgt at spare penge?
Bør man hyre et byggefirma til sådan et arbejde, eller kan en med nul erfaring klare dette?

Taknemmelig for alle svar!

• Hvidt køkken med skabe der ikke når loftet, mangler 40-60 cm. Overvejer ekstra opbevaring. Skabe har sølvhåndtag, køkkenredskaber under skabene.
  • Hvide køkkenskabe med afstand til loftet, mulig for udvidelse for opbevaring. Diskussion om fordele og ulemper ved selvbyggeri kontra professionel hjælp.
  • Synes
Yamio
  • Laddar…
Det går sandsynligvis ventilationsrør over komfuret, ellers er det måske ledigt. Saml ikke så meget, ryd op i stedet, så slipper I for at udvide ;)

• Synes
tergo
  • Laddar…
Per Wennerberg Per Wennerberg sagde:
I vores lejlighed har man ved byggeriet valgt ikke at sætte køkkenskabe helt op til loftet. Der mangler 50 cm på den ene side og 40-60 cm på den anden side. Da vi mangler opbevaringsplads, tænker vi nu at bygge til med skabe. Hvad skal man overveje? Har desværre tommelfingeren midt i hånden, så modtager gerne alle tips. Er der en risiko for, at man har gemt noget ovenover, eller handler det kun om, at man har forsøgt at spare på pengene? Bør man tage et byggefirma ind til et sådan arbejde, eller kan en med nul erfaring klare dette?

Taknemmelig for alle svar!
Vil du have skabe, der kræver en trappestige for at nå op til, og hvor finder du skabe, der passer?

Uden at se mere end hvad billederne viser, føles det som et ret stort projekt. Det går nok hurtigere at rive de eksisterende skabe ned og starte fra en glat væg. Det sidste kan du klare selv, hvis du har nogen med erfaring, der kan give dig lidt råd efterhånden.

Formodentlig går den rør, der er sikkert eludtag, trafoer til belysningen osv.

Ikke let at komme til uden trappestigen, som tidligere nævnt.

Har gjort præcis det, du vil gøre i min tidligere lejlighed. Som det er blevet skrevet tidligere, så ligger der sandsynligvis ventilation i det skjulte rum. I min lejlighed drejede det sig kun om knap en meter, så jeg løste det ved at save til og specialtilpasse en ramme og bygge en ekstra luge. Jeg husker, at det var en inspektions- eller rensluge, som jeg ikke ville bygge ind. Jeg udskiftede samtlige køkkenrammer og købte højere rammer. På denne måde fik jeg en ekstra hylde i samtlige skabe. Skabene blev monteret helt op til loftet med en vandret sokkel på toppen for ikke at risikere, at en dør ville ramme loftet.

• Synes
Yamio
  • Laddar…
Har også gjort tilsvarende.

Ventilation og afløb fra naboen ovenfor fandtes bag gipsen men lå nogenlunde pænt langs loftet.

En anbefaling er at save et hul op og se, hvad der er bagved. Inden vores renovering savede vi et hul op for at undersøge forudsætningerne og satte derefter en hvid inspektionsluge derind, indtil vi begyndte at bygge.

• Synes
Yamio
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.