37,948 læst ·
38 svar
38k læst
38 svar
Byg rækværket ind på en trappe i fyrretræ fra 70'erne med gips.
Tak, ja jeg tror dette bliver godt.
Hvad er diameteren på hovedet på et barn, der kan kravle?
Mellemrummet bliver 13 cm nu.
Sikkerhed er godt men nogle gange til det absurde.
Lidt ligesom moren i den lille kælkebakke, der opdager, at hun har glemt hjelmen og derfor ikke lader sit barn køre.
Mellemrummet bliver 13 cm nu.
Sikkerhed er godt men nogle gange til det absurde.
Lidt ligesom moren i den lille kælkebakke, der opdager, at hun har glemt hjelmen og derfor ikke lader sit barn køre.
Det eneste der har sat sig fast i vores gamle trappe (en præcis magen til, men uden beskyttelse) er en gravhund. Den ville have været betydeligt sværere at få løs, hvis de havde været der, for hold da op hvor er de stive i ryggen og stædige ;-)
Han var på besøg, og eftersom han er jagttrænet, skulle han jagte vores katte, men der var et komposthegn foran trappen, så de kunne smutte op til overetagen uden hund. Kattene smuttede op "bagved", det ville hunden også forsøge, så han stiller sig under trappen, sætter poterne på det første trappetrin, drejer hovedet, så hagen ligger på det andet trappetrin - og sidder fast. Havde han fortsat lige frem og gået helt op på det første trappetrin, ville det have været fint, men han så jo, at kattene smuttede rundt uden at gøre sådan....
Han var på besøg, og eftersom han er jagttrænet, skulle han jagte vores katte, men der var et komposthegn foran trappen, så de kunne smutte op til overetagen uden hund. Kattene smuttede op "bagved", det ville hunden også forsøge, så han stiller sig under trappen, sætter poterne på det første trappetrin, drejer hovedet, så hagen ligger på det andet trappetrin - og sidder fast. Havde han fortsat lige frem og gået helt op på det første trappetrin, ville det have været fint, men han så jo, at kattene smuttede rundt uden at gøre sådan....
Tænkte lave en lille opdatering. Har nu bygget hele trappen ind, det var lidt tricky at finde ud af, hvordan jeg skulle gøre det pænt, og hvordan jeg skulle få alle vinkler osv. Har installeret LED på alle ca. 30 trin. Nu skal der bare finspartles, slibes lidt, på med låg på stolperne, og så skal det hele males hvidt.
Børn kan glide igennem med kroppen og blive hængende i hovedet. Hvor sjovt er det?Holpers sagde:Tak, ja jeg tror dette bliver godt.
Mellemrummet bliver 13cm nu.
Sikkerhed er godt, men nogle gange til absurde højder.
Ligesom moderen i den lille kælkebakke, der kommer i tanke om, at hun har glemt hjelmen og derfor ikke lader sit barn køre.
DU får måske ikke besøg af børn, men de fremtidige ejere af huset opdager muligvis ikke, at trappen ikke er børnesikker.
Børn kan glide i skoven på en kogle og slå hovedet. Hvor sjovt er det?Sommartorparn sagde:
Jeg foreslår, at vi forbyder alle rum i samfundet bredere end 10 cm.
Samtidig forbyder vi alle kogler og sten.
Tryghedspanelet er absurd. Hvordan i alverden kan et barn glide ind med hele kroppen mellem trinene, 13 cm, glide igennem med hele kroppen og sidde fast med hovedet? Jeg har to børn, ingen af dem kan komme igennem et 13 cm hul. Tænk at børn først omkring 2-3 år bevæger sig selv op og ned ad en trappe. Der er 1000 andre mere sandsynlige farer omkring et barn.
Selvfølgelig er der mange farer, men det er jo rimeligt at følge de lovkrav, der findes, det ville være trist at få fængsel, fordi et barn har skadet sig eller ligefrem døde, fordi man engang syntes, at et krav var fjollet.
Skal man være omhyggelig, så er det forskrifter og råd udgivet af Boverket, der viser hvordan Plan og Byggeloven skal tolkes. Ifølge lovgivningen er det netop Boverket, der skal gøre dette. Ingen risiko for fængselsstraf dog.Holpers sagde:
Men, hvad fanden? Er det nok nu? Er jeg en potentiel barnemorder eller bare endnu en fyr, der har bygget sin 70'er trapper om..? Lidt vel dømmende. Tråden mistede fokus og døde.
Patetisk, kom lige i tanke om, hvorfor man skal undgå fora...
Patetisk, kom lige i tanke om, hvorfor man skal undgå fora...
Løfter denne tråd lidt. Hvordan blev slutresultatet efter maling og det hele?
Holdt det med gips uden revner osv?
Overvejer selv at gøre præcis som du har gjort, flot!!!
Holdt det med gips uden revner osv?
Overvejer selv at gøre præcis som du har gjort, flot!!!
Medlem
· Västra Götaland
· 177 indlæg
Jeg synes, du gør helt rigtigt i at fjerne dem, hvis du ikke vil have dem, jeg har selv gjort det samme. Dog har jeg gemt stykkerne på loftet, hvis en senere ejer vil have dem.
Angående sikkerhedsaspektet har du helt ret, selvfølgelig er det dumt med unødvendige risici, men så må man nok fjerne triplen helt, tænk hvor farlig den er.
Jeg er lærer og har de seneste år arbejdet i en børnehave, børnene skader sig jo hele tiden. De glider på småsten, løber ind i store sten, løber ind i hinanden, falder når de står helt stille(!) osv. Men de skader sig stort set aldrig i trapper, på bjerge eller andet, som de ved kan være farligt.
Edit: Vil også gerne se slutresultatet.
Angående sikkerhedsaspektet har du helt ret, selvfølgelig er det dumt med unødvendige risici, men så må man nok fjerne triplen helt, tænk hvor farlig den er.
Jeg er lærer og har de seneste år arbejdet i en børnehave, børnene skader sig jo hele tiden. De glider på småsten, løber ind i store sten, løber ind i hinanden, falder når de står helt stille(!) osv. Men de skader sig stort set aldrig i trapper, på bjerge eller andet, som de ved kan være farligt.
Edit: Vil også gerne se slutresultatet.
Dejligt at I er interesserede. Desværre er det ikke helt færdigt endnu. Har ikke haft tid på grund af et til barn osv.lorens sagde:
Gipsen revnede ikke, men jeg brugte de remser, man skal anvende i samlingerne.
Vi er supertilfredse. Det, der mangler at blive gjort, er at lægge trappetrinene. Jeg har været usikker på, hvad jeg skal gøre med nålefiltstæppet på trinene. Jeg vil lægge 4mm fin-finér over dem og så lakere hvidt.
Derefter skal hele trappen males og væggene rundt om.
Her er nogle nyere billeder. Som I kan se, falder børnene ikke mellem trinene, fordi de 1 ikke er 13 cm smalle og 2 fordi vi alligevel har gitre.
Jeg leder bare efter en såkaldt trappekompas, derefter skal trinene lægges. Er der nogen, der vil sælge/låne ud/leje sådan en?