Hej jeg overvejer at lave en indbygget hylde, hvor jeg kan placere bøger, pladespiller og andet i min væg. "Nischen" skal i så fald være under et mindre tag, som hører til huset. (Se billede)

Er der nogen, der ved, hvad dette kaldes for inspiration, og kan det være nødvendigt med nogen form for forstærkning? Andre tips ønskes også.

• Skitse af indbygget hyldeplan under mindre tag, vist på ternet papir med markeret område og tekst "taget tak".
Du vil lave huller i en støttebensvæg og sætte hylder op?
Havde nok også kaldt det for niche, klart det går, undgå delene hvor støttebenene står (en ved hver tagstol) kan du komme ind bag ved væggen?
Hvor gammelt er huset?
Du vil jo holde dampspærren intakt og isolere, så klar fordel hvis man kan komme ind og arbejde fra den rigtige side. Men det er et frygteligt arbejde, trangt og besværligt.

BirgitS
@Mikael_L
Gjorde du ikke en sådan type niche i en eller anden tråd?

S Svanteman sagde:
Du vil lave huller i en støttemursvæg og sætte hylder op?
Ville nok også kalde det for niche, klart det går, undgå delene hvor støttebenene står (en ved hver spærring) kan du komme ind bag væggen?
Hvor gammelt er huset?
Du vil jo holde dampspærren intakt og isolere, så klar fordel hvis man kan komme ind og arbejde fra den rigtige side. Men det er et frygteligt job, trangt og ad helvede til.
Hvis der findes dampspærre, er den vel snarere på tagets side og ikke væggens, ik'? Det er et rækkehus bygget 1984.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.