Hej alle sammen

Skal tage mig sammen nu og bygge en trappe i garagen op til loftet.
Vangstykkene bliver cirka 360 cm lange.
Bredde på trinene 110 cm.
Materialespørgsmål:
- Vangstykke: Det burde vel være tilstrækkeligt med limtræsbjælke i dimension 42x180
- Trappetrin: Det burde vel være tilstrækkeligt med almindelig C24-regel, 45 tyk.
- Trappetrin: Tænkte jeg ville fræse et spor i midten på undersiden og sætte en modspænding der.
Skærer ikke ind i vangstykkene for trappetrinene, nøjes med at skrue 45x45 "klodser" fast som trinene hviler på.
Ha' det godt alle!
Sören