Vi kører med 45x70 på alle indervægge, spån først og så gips.
Hvis jeg fik vælge selv, ville det sandsynligvis også blive 45x70 for mit vedkommende. Pladeudlæg med høj flænse i gulv og loft og træregler imellem.
Jeg ville derimod have foretrukket krydsfiner, eller muligvis OSB, bag gipsen, fordi jeg synes, det holder bedre, når man skruer i det end i spån.
Jeg ville derimod have foretrukket krydsfiner, eller muligvis OSB, bag gipsen, fordi jeg synes, det holder bedre, når man skruer i det end i spån.
enige, vælg 45x70 og tag pladeskinne i top og bund, men brug 10 mm spån. billigere.ACME sagde:Hvis jeg kunne vælge selv, ville det sandsynligvis også blive 45x70 for mit vedkommende. Pladopuslægnning med høj flange i gulv og loft, og træregler imellem.
Jeg ville dog have foretrukket krydsfiner, eller muligvis OSB, bag gipsen, fordi jeg synes, det holder bedre, når man skruer i det end i spån.
gipsen skrues alligevel i reglerne.
reglér 45c/c, bruger du så 1200 spån, behøver du ikke skarve på en regel, men bare sætte det op og lave linjer til reglerne.
så bruger du 900-gipsen og skruer i regler gennem spån.
plyfa eller osb er klart bedst, hvis man skal sætte noget tungere op på væggen, men der kortler man oftest for det.
mvh
tømrer estwing
Klik her for at svare