D
Hej,

Jeg overvejer at bygge en bro på klippen ved havet. Det er udfordrende at få en længere bro, da det ikke er muligt at få et godt fundament på landsiden. Desuden mistænker jeg, at det er et vanskeligt område, da isen presser op om vinteren.

Tænkte mål 3,5 lang, hvoraf 1,5 meter stikker ud over vandet og 2 meter bred. Jeg tænkte at bruge 100x200mm bjælker.

Jeg vil bygge broen sådan her:

Diagram af en brygge med målene 3,5m lang og 2m bred. Vist med stolpefod type B og gängstång M20, der forankrer i bjerg ved vandlinje.

Jeg får brug for en form for afstivning lige ved strandlinjen. Først tænkte jeg at støbe, men jeg tror isen vil fjerne en sådan konstruktion. Derfor forestiller jeg mig en afstivning af gevindstang, som jeg holder broen op med, omtrent som en støtte. Gevindstangen x 2 tager jeg væk om vinteren.

Illustration af en brokonstruktion med to træbjælker over et bjerg, forbundet med røde stænger og bolte med skiver og møtrikker.

Hvad tror I?

Mats-S
D Derbyboy sagde:
Hvad tror I?
Helt rigtigt tænkt.
Bliver det ustabilt kan du også sætte nogle stammer yderst som støtte, fjernes inden isen lægger sig :)

D
Det bliver svært at få stokkene til at blive liggende mod det flade bjerg.

jeg undrer om isen ville tage et stykke Gängstång, der stikker op 3-4 cm fra bjerget?

hvis ikke så får jeg jo meget gode forudsætninger for at fastgøre støtteben og lignende

D
Det som også føles sådär er om M20-gängstång er nok. Føles lidt spinkelt.....Højden kan blive omkring 60-70 cm

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.