Jeg skal montere en skydedør udenpå en betonvæg og tænkte at opsætte hele væggen med 45x70 og fastgøre med spigplug og så skrue skinnerne til skydedørsbeslagene i det. Det jeg ikke helt har løsningen på i mit hoved er, hvordan jeg får forbindelse mod gulvet, hvor dørbladet løber ind i væggen (indrammet med rødt på billedet nedenfor), jeg har jo brug for en stolpe eller lignende og på en eller anden måde fastgøre den i nederkanten, som jeg så kan fastgøre osb/gips på. Mod betonvæggen er der ingen problemer på den anden side af dørbladet derimod.

Jeg overvejede, om man kunne have en skinne til stålregler i underkanten, som er 70mm, skrue pladerne direkte i den og droppe "stolpen", men jeg gætter vejret bliver ret ustabilt så?
https://www.bauhaus.se/skena-norgip...4ow1Rt4wq0PadAk6WFioFHGDxCXB4Q4YaAm0wEALw_wcB

• Stålprofil skåret i længde, bruges til montering af skydedørsskinner. Profilen er U-formet, bruges til at støtte dørmontering i betonstruktur.
  • Skydedørlister på trægulv med et rødt cirkuleret område, hvor tilslutningen til gulvet skal løses.
  • Diagram over vægopbygning med 45x70 stolpe, gips og OSB, samt skena til stålregel ved gulvet ved siden af betonavæg.
T
Hvis du alligevel skal sætte en lægte på kanten mod dørhullet, så kan du jo sætte en på den anden side og imellem dem sætte tværgående lægter.
Vores pocketkarm var stående stålprofiler med brædder imellem på hver side af dørbladet hvor brædderne er ca 12x50 mm. Så blev OSB og gips skruet i de brædder.

Hvilke mål har døren?

Jeg ville egentlig ikke det, men jeg gik op lidt i trædimension og byggede med dobbelte 45x45 reglar med 5 mm afstand i stedet, det gav 50 mm rum for døren at køre i.
Sådan blev i hvert fald resultatet Hafa Rollock skydedørsbeslag med softclose.

• Skydedør monteret med dobbelte 45x45 reglar og et Hafa Rollock skydedørsbeslag med softclose funktion, set fra en gang med trægulv.
  • Synes
Marcus_Carlsson og 2 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.