Skal lave en tilbygning til vores rækkehus. Tilbygningen vil blive lavet ved siden af naboens tilbygning. Hvordan skal jeg tænke for at bygge brandsikkert? Hvor kan man læse om dette område på en forståelig måde?

Min egen tanke er, at min væg, som vender mod naboen, kunne se sådan her ud (indefra og ud):

Dobbelt gips - dampspærre - træregler cc60 med en eller anden brandsikker isolering, 170x45 - yderbeklædning i form af Cembrit Heavy Duty (Minerit Fasad). Tænker jeg rigtigt eller forkert?

Har gode læsetips, hvis du vil dykke ned i det. Først så kan du google "så brinner husen". Göteborgs redningstjeneste har lavet godt materiale. Læs lærerhåndbogen. Ellers kan du gå ind på MSB's hjemmeside. Der går du ind på produkter og tjenester/publikationer. Søg på beskyttelse mod ulykker og indendørsbrande.

For at svare på dit spørgsmål. Dobbeltgips er godt, bolig-sprinkler er meget godt. Men du skal tænke på, hvad du skal beskytte ved brand. Er det naboens hus, så måske du skal have brandresistent glas i vinduerne. Er det dit hus, så skal du måske satse på en tættere dør osv.

Har også forsøgt at finde info om, hvordan man bygger brandceller, men uden at kunne fagsproget er det håbløst.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.