Jeg bor i lejelejlighed hvor udlejeren renoverer badeværelset helt. Desværre er jeg meget skuffet, det var betydeligt flottere med fuldstændig fejlfri fliser før. Udlejerens projektansvarlige mener, at dette er et grænsetilfælde og siger, at han ikke har nok viden til at bede håndværkerne om at lave vægmåtten om. Han påstod, at det ikke ses så meget, når badekar og anden indretning er sat ind (!).

Håndværkeren var her igen og slog temmelig hårdt med en hammer på bulerne under vægmåtten. Under sidder gipsplader med spartelmasse nogle steder. Spartelmassen var ikke jævn før vægmåtten blev sat op. Det er spartelmassen og et eller flere skruehoveder, der udgør alle bulerne.

Borten øverst sidder ikke fast tre steder, så jeg kan løfte den og kigge ind. Silikone er blevet brugt meget rundhåndet i samlinger ved loftet, der er en mellem 1-4 cm bred ujævn silikonelinje, som skinner meget. Loftet er overmalet, og malingen danner store ujævnheder (klumper) flere steder. Gulv vådrumsmåtten er ikke tæt mod dørtrinnet, hvor jeg også kan kigge ind under. Den gamle dørkarm, som blev revnet ved nedrivningen, er nu bare dækket over med en liste (som ikke engang er ny, men har mærker og hakker). Den når ikke ned til gulvet, der mangler ca. 1 cm.

Dørtrinnet er bygget sammen af tre dele i forskelligt træsort og farve, og meget forskellige i højde.

Rørindtrængningen i væggen skal dækkes over med en kasse af en slags. VVS er ikke færdigt endnu.

Døren til badeværelset har fået flere stænk med hvid maling og er beskadiget på siden.

Badeværelses skabets døre er helt skæve.

Venter på en objektiv bygningssagkyndig, men bedømmer de også æstetikken? Har udlejeren, (stor kommunal udlejer), ikke noget at sige til om det?

Vedhæfter billeder (da jeg ikke har tørret al snavs væk).

• Ujævne vægge og gulv i badeværelse med synlige buler under vægmatte og ujævnt silikonlag ved overgang mellem væg og gulv.
  • Et hjørne af et badeværelse med ujævn vægmatte og beskidt gulv. Hjørnet viser buler og nogen smuds på væggen.
  • Flise på badeværelse med ujævn kantlinje og skyggeeffekt.
  • En væg med hvid maling og ujævnheder, et metalrør går ind i hjørnet, og gulvbeklædning ses for neden.
  • Sort flise med ujævn kant mod væggen.
  • Gulv- og vægskade i badeværelse, viser ujævnt vægmaleri, beskadiget dørkarm med manglende bræt og synlige skader ved bundområdet.
  • En finger peger på en væg hvor gulvbelægningen er løsnet, tæt på en dørkarm i et badeværelse. Der er synlig snavs og ujævn finish.
  • Hvid væg med ujævn overflade, hvor en hvid rørledning går ind i væggen, omgivet af ujævnt og sprækket materiale.
  • Billedet viser et ujævnt hjørne i et nyrenoveret badeværelse med rester af maling og et tilstoppet rør på gulvet.
  • Billedet viser en væg med en synlig bule under vægbeklædning, og en samling mod en mørkere gulvflade. Mangler afslutning ved samlingen.
  • En nærbillede af en væg med uregelmæssig overflade, der viser buler under vægbeklædningen, sandsynligvis fra ujævnt spartel.
  • Billede af en ujævn vægoverflade med buler under vægbeklædningen i et renoveret badeværelse.
  • Ufuldendt badeværelse med eksponerede kabler i loftet. Spejldøre reflekterer lyset, mens der er synlig silicone i hjørnerne.
BirgitS
G Gullan J sagde:
Venter på objektiv besigtigelsesmand, men vurderer de også æstetikken?
Ja, der findes normer for det æstetiske også.

BirgitS BirgitS sagde:
Ja, det finns normer for det æstetiske også.
Er dette over grænsen hvad angår det æstetiske?

Der findes også en 6-7 cm lang overfladisk revne i gulvmåtten, samt 3 st enkroner-store grå pletter i gulvmåtten (ser ud som ætseskade af en slags), som ikke kan fjernes.

BirgitS
Jeg er ingen ekspert på reglerne men det ville jeg tro, i hvert fald en del af det.

Er det en lejebolig, så er det ikke dit ansvar eller problem...
Synes du, det ser dårligt ud, så kald udlejeren eller dennes repræsentant og peg på manglerne, gerne lidt velforberedt om gvk.
Desværre kan det blive lidt sådan her, når det er akkordarbejde, hvis man kun er ude efter pengene...

nino nino sagde:
Er det en lejebolig så er det ikke dit ansvar eller problem...
Synes du det ser dårligt ud så tilkald udlejeren eller dens repræsentant og påpeg manglerne, gerne lidt informeret om gvk.
Desværre kan det blive lidt sådan her når det er akkordarbejde, hvis man kun er ude efter pengene...
Udlejerens repræsentant har kigget, men sagde, at han ikke havde nok viden til at vurdere, om det skal laves om. Han sagde, at den upartiske tilsynsmand afgør.

Badeværelset var meget pænere før renoveringen med fliser i fin stand, intet var sjusket lavet. Nu er jeg nødt til at betale højere husleje for noget, der ser meget dårligere ud end før.

• Tæt på billede af en træliste mod en sort baggrund, muligvis en del af en renovering i et badeværelse, set i lys af diskussionen om lejestigning.
At dørtrinet ser sådan ud er ret almindeligt, når man har haft gulvlæggere uden nogle flinke tømrer-venner...

Så jeg synes, at udlejeren skal kontakte en upartisk bygningskonsulent...

Enten har de haft en dårlig uge, dem der lavede dit badeværelse, for det ser ikke godt ud...
En af fejlene kunne man have set igennem fingre med, men ikke alle i samme badeværelse.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.