Ja eftersom vi har høvlet den selv ved jeg, at den er 20 mm tyk. Fordi vi har sat den som Schwingen skriver, er det ikke noget problem. Vi havde ingen gamle snedkerier at tage hensyn til i det rum, så alt er nyt fremstillet.

Skal man derimod sætte den mod eksisterende snedkerier, bør man nok forsøge at få den så tynd som muligt.

Tak for svar Sophie og Schwingen!

Det ser ud til, at sponten går bag soklen, blev det ikke så dobbelt tykkelse, spont + sokkel, som skurklodsen skal dække?

Nja jo perlesponten går jo hele vejen op til dørkarmen og derefter sidder der en smyg udenpå karmen. Dørgerigten sidder plant over perlespont og smyg, og gulvsoklen plant over perlesponten. Skurklodsen er noget tykkere end sokkel og gerigt, men sidder over perlesponten i liv med både gerigt og sokkel på bagsiden.

Dette blev rodet tror jeg, håber du forstår alligevel. Kontenten er, at snedkerierne (alle tre) sidder ovenpå perlesponten.

Aha, ok jeg er med på, hvordan det er lavet. Det jeg undrer mig over er, hvordan man løser dette, hvis man kun vil have perlestav, f.eks. 3/5 af væggens højde. Jeg antager, at denne løsning med at trække stav frem til karm og køre med smyg på dørkarmen for at få det hele til at passe ikke virker. Sophie, jeg antager, at staven går fra gulv til loft i det nævnte rum?

Nogen, der måske har en god løsning, hvis man ikke vil have stav fuldt dækkende? Jeg antager, at man må køre med smyg, hvor det vil være nødvendigt.

Tak for svar Sophie.

Er spørgsmålet om spalten, der opstår på de øvrige 2/3 ved dørkarmen, så er svaret at gøre dørkarmen tykkere med en liste på netop den del.

Kurtivan sagde:
Er spørgsmålet om mellemrummet, der bliver på de øvrige 2/3 ved dørkarmen, så er svaret at gøre dørkarmen tykkere med en liste på netop den del.
Præcis det jeg tænkte på. Bliver til at sala på hvor det er nødvendigt.

Vi har haft det så tidligere i en gang og satte først perlespor på de nederste 3/5-dele og derefter plade ovenfor som vi tapetserede på. På denne måde blev der ingen sprække, og brystlisten, der dækker samlingen mellem plade og panel, har ingen fals på bagsiden, men er bare glat.

Det er korrekt, at panelen på billederne ovenfor går fra gulv til loft.

Grønt køkken med træpaneler fra gulv til loft, hvid emhætte, åben hylde med køkkenting og spisebord. Trægulv og dør til anden rum.

En hall med grønt mønstret sofa, planter i potter ved vinduet, trævægspanel fra gulv til loft, og lys tapet på de øverste vægge.

• Synes
Tobias Hagberg og 3 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.