Da mit badeværelse er meget lille, vil jeg installere en rundet hjørnebrusevæg, hvor dørene kan foldes ind mod væggene.
Men hvordan skal jeg fastgøre dørskinnerne af aluminium? Jeg bor i en andelsbolig og har ingen idé om, hvor reglerne går. Badeværelset er helkaklet. Holder det at lime skinnerne fast? Og med hvad?
Men hvordan skal jeg fastgøre dørskinnerne af aluminium? Jeg bor i en andelsbolig og har ingen idé om, hvor reglerne går. Badeværelset er helkaklet. Holder det at lime skinnerne fast? Og med hvad?
Mener du, at jeg kan bore direkte i flisevæggen uden at der er nogen regel bagved?
Er det regelvæg med plader, så er det i de fleste tilfælde ikke ok at fæste noget, der ikke forankres i en regel, ikke kun på grund af holdbarheden men på grund af risikoen for at bryde tætningslaget. Har du kun "tomt" bagved, findes der ingen mulighed for at bunde silikonen, som du har brug for til tætnings skyld. Netop dette er blevet diskuteret i en ret lang tråd for et stykke tid siden, søg så finder du måske den.
Det afhænger lidt af hvordan dine døre ser ud, men de fleste står egentlig på gulvet og det meste vægt ligger der.
Det afhænger lidt af hvordan dine døre ser ud, men de fleste står egentlig på gulvet og det meste vægt ligger der.
OK, så må jeg tjekke, hvordan fastskinnerne ser ud, om de går ned til gulvet eller ej, og om de har en form, der gør dem egnede til at lime fast. Jeg forstår nu, at det kun kan blive tale om en form for lim. Jeg håber, de der sælger brusevæggen, kan give mig råd om, hvilket lim der kan holde. Jeg tør ikke give mig i kast med at bryde tætningslaget, især fordi der måske slet ikke findes noget, der kan fastgøres til nedenunder.
Klik her for at svare