Burde man ikke kunne erstatte konsollerne med en stålbjælke, typ I-bjælke, som går langs hele skrivebordets længde ca. 20 cm fra yderkanten. Så burde man let kunne stille en voksen på bordet, bare fastgørelserne er stabile. Bjælken burde heller ikke kunne ses, da den ligger et stykke inde.

ullberg sagde:
Absolut, 6:an i 6e står for 6mm så valfri M6-bult fungerer fint (og analysen er rigtig, længden på medfølgende skruer er mere for at skrue fast en konsol end at nå igennem en regel).

En vigtig ting er at vælge rigtigt mellem 6E & 6D (enkel el. Dobbelt gips), ved du at du har enkel? Ellers er anbefalingen (undskyld at jeg kommer med den i efterhånd) at bore først og købe siden...

/U
Jeg købte M6 90mm i dag på hornbach, det var det længste de havde. Dvs 4.5mm som går ind i væggen. Tror du det kommer til at holde?

ullberg
ds99jove sagde:
Jeg købte M6 90mm i dag på hornbach, det var det længste de havde. Altså 4,5mm som går ind i væggen. Tror du det vil holde?
45 mm som når ind i væggen mener du vel? ;)

Det der er vigtigt, er at de når til enden af gevindet når metaludvideren er udvidet, og jeg synes det burde være nok med 45 mm, men jeg ved det ikke sikkert. Købte du også montageværktøjet?

/U

ullberg
pelpet sagde:
Burde man ikke kunne erstatte konsollerne med en stålbjælke, typ I-bjælke, som går langs hele skrivebordets længde ca. 20 cm fra yderkanten. Da burde man let kunne stille en voksen på bordet, bare befæstelserne er stabile. Bjælken burde heller ikke være synlig, da den ligger et stykke inde.
Ja, hvorfor ikke, jeg er dårlig til stål, hvilken dimension tror du kan være rimelig for ikke at få nogen betydelig nedbøjning på midten?

/U

ullberg sagde:
45 mm som når ind i væggen mener du vel? ;)

Det der er vigtigt er, at de når til slutningen af gevindet, når metaludvideren er udvidet, og jeg synes, det burde være nok med 45 mm, men jeg ved det ikke helt sikkert. Købte du også monteringsværktøjet?

/U
Hehe, ja 45mm føles måske mere rimeligt ;) Jeps monteringsværktøj har jeg fra før!

ullberg
ds99jove sagde:
Japp monteringsverktyg har jeg fra før!
Hvis man vil vide det sikkert på forhånd og kan tænke sig at ofre en expander, er det vel bare at udvide den "i luften", dog må man måske selv holde øje med, når der er ca. 13 mm mellem kraven og vingerne. Så er det vel bare at måle fra krave til bagkant gevind...

(og hvis det ikke skulle virke, er det bare at tage af sted og købe gevindstang, så man kan lave tilstrækkeligt lange skruer)

/U

et 50 mm firkantrør med 5 mm godstykkelse bør holde uden mindste lille problem. Det er kraftigere end trækstangen på mange trailere ....

Jeg er kommet et stykke på vej nu og har fået op sargen. Desværre blev det ikke millimeter perfekt, og jeg kommer til at skulle lægge en eller anden form for afstandsstykker i begge hjørner, hvis pladen skal have optimalt støtte. Nogle forslag til materiale, der er let at håndtere? Kan man fuge?

vNMDMhIl.jpg

Sådan ser resultatet ud. Der mangler stadig nogle modifikationer, jeg tænker at lave for lidt smartere kabelhåndtering.

iwJBXrLl.jpg

Senest redigeret:
ullberg
Det ser jo godt ud, var der nogen særlig grund til, at du ikke valgte jævn afstand mellem konsollerne? Er det foran hver tænkt arbejdsplads?

Afbrudte tommestokke er et ret godt afstandsmateriale, fugemasse tror jeg ikke helt på, du vil nok have noget stumt.

/U

Biltemas Brastændere bruger jeg som mellemlæg. (Findes som mindre sæk, typ små farveblandingspinde)

13th Marine sagde:
Biltemas Brastændere bruger jeg som mellemstykker. (Findes som mindre sæk, ligesom små farveblandingspinde)
Puffer også for disse brændingspinde. Bliver også betydeligt billigere som distancestykker end tommestokke medmindre man har små børn, for da har man god adgang til ødelagte tommestokke :D

ullberg sagde:
Det ser jo godt ud, var der nogen speciel grund til, at du ikke valgte jævn afstand mellem konsollerne? Er det foran hver tænkt arbejdsplads?

Afbrudte tommestokke er et ret godt afstandsmateriale, fug tror jeg ikke rigtigt på, du vil nok have noget stumt.

/U
Jeg skal have ret så meget elektronik med 2 computere, TV i midten og forstærker osv. Så jeg har investeret i en solid stikdåse med 10 stik og overspændingsbeskyttelse, som skal skrues fast i reglen i midten. Derfor længere afstand i midten, så stikdåsen skal have plads. Tænkte at bygge en lille kabelkanal også, vender tilbage med billeder af det :)

Jeg kigger op biltemas brændere og ser, om det fungerer! Har også en masonitplade derhjemme, som jeg burde kunne bruge til distancer. Tak :)

Præcis!
Så har du et halvt livstidslager af omrørere til maleriprojekter ;)
Jeg brugte knap en halv pose på et helt hus :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.