Hej! Findes der nogen standard man skal følge med hensyn til størrelse og bredde på vindskeder? Er det knyttet til størrelse/bredde på knuder/indfatninger eller noget andet man bør tage i betragtning?

Jeg udskifter vindskeder nu, og den tidligere ejer havde nok 4 lag vindskeder oven på hinanden, 85mm panel (samme som overligger og samme som indfatning, knuder mm). Taget var og bliver igen betonsten.

Jeg overvejer at skifte til 2 vindskeder, og hvad jeg har forstået, skal den nederste brædde sidde kant i kant med forskallingsbrædderne, og den øverste brædde stikke op ca. 13-13,5 cm over forskallingsbrædderne for at vindskedepladen skal sidde korrekt over tagstenene. Det indebærer jo, at vindskederne skal være 2 stk. 145'er. Ser det ikke virkelig mærkeligt ud når overliggere og alt andet er 85mm?

Fik ikke noget svar på dette, men jeg fortsatte med 145er og blev rigtig tilfreds.. det ser pænt ud og ikke lige så rodet som med mindre panelbredde, så jeg vil fortsætte med 145er til de øvrige huse.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.