Vi har købt et rækkehus, og ifølge bygningsmanden mangler der en brandvæg mod den ene nabo. Han anbefalede, at vi indsætter dobbelt gipsplader.
Desværre fik jeg ingen info om det gælder alle væggene mod naboen, eller om det er nok med en væg? Er der nogen, der er kyndige og ved, hvad der skal gøres?
Desværre fik jeg ingen info om det gælder alle væggene mod naboen, eller om det er nok med en væg? Er der nogen, der er kyndige og ved, hvad der skal gøres?
Moderator
· Stockholm
· 57 801 indlæg
Hvis der mangler en brandvæg mod en anden bolig, skal det ordnes. Men ud fra det, du skriver, ved vi jo ikke, om det mangler på alle overflader mod naboen. Ring til bes. manden og spørg, eller undersøg selv.
Ja, det er helt rigtigt, men eftersom det er 60 minutter, der gælder, så er det dobbelte gipsplader fra begge sider.john68 sagde:
Til TS, som sagt, så afhænger det jo af, hvordan væggene er opbygget i de forskellige rum.
Her kommer et nybegynder spørgsmål. Det er da rigtigt, at man bare køber dobbelte gipsplader og monterer det på den eksisterende væg? Altså du river ikke nogle vægge ned?Matti_75 sagde:
Hjælper det virkelig så? Har I loft?W Wisiano sagde:
Moderator
· Stockholm
· 57 801 indlæg
Nej gipsplader skal ikke være noget problem i den væg. Det man skal (hårdt) undgå er at have dobbelt tætningslag. Så ingen ny bygningsplast i væggen. Under forudsætning af at der findes plast i dag indenfor nuværende plademateriale.W Wisiano sagde:
Ved man, hvordan det kan være, at brandvæggen mangler?
En anden ting er også, at der må ikke være nogen huller i væggen. Ingen elbokse indfældede i væggen. Jeg har for mig, at der findes bokse, der er godkendte til det, men det er usædvanligt og sandsynligvis ret dyrt.
Moderator
· Stockholm
· 57 801 indlæg
