2,135 læst ·
2 svar
2k læst
2 svar
Brandklassificeret overflade mellem Garage og Gæsteværelse
Hej
Håber nogen med stor viden om brandklass kan svare på mine spørgsmål.
Er det sandt, at man skal have en brandklassificering mellem garage og gæsteværelse? Se vedhæftet tegning.
Jeg er ved at bygge lige nu. Nærmeste hus er cirka 10 meter væk.
Fra starten var det ikke meningen at have noget loft i garagedelen, og der sagde KA, at man skulle beklæde spærret med dobbeltgips. Nu bliver det sandsynligvis træpanel i stedet, falder gipskravet så bort?
Håber nogen med stor viden om brandklass kan svare på mine spørgsmål.
Er det sandt, at man skal have en brandklassificering mellem garage og gæsteværelse? Se vedhæftet tegning.
Jeg er ved at bygge lige nu. Nærmeste hus er cirka 10 meter væk.
Fra starten var det ikke meningen at have noget loft i garagedelen, og der sagde KA, at man skulle beklæde spærret med dobbeltgips. Nu bliver det sandsynligvis træpanel i stedet, falder gipskravet så bort?
Du skal have brandklassificeret vil jeg sige. Sandsynligvis mindst EI30. Tagstolen er et andet krav, men så på bæreevne. Er de i træ plejer man ikke at skulle bekymre sig.nutchuk sagde:
Hej
Håber nogen dygtig på brandklass kan svare på mine overvejelser.
Er det sandt, at man skal have brandklassificeret mellem garage og gæsteværelse? Se vedhæftet tegning.
Er i gang med at bygge lige nu. Det nærmeste hus ligger cirka 10 meter væk.
Fra starten var det ikke meningen at have noget loft i garagedelen, og så mente KA, at man skulle beklæde tagstolen med dobbeltgips. Nu bliver det sandsynligvis træpanel i stedet, falder gipsdelen så væk?
Klik her for at svare