Jeg vælger mellem at sætte op 3 gipsplader alternativt 2 brandgipsplader mod væggen mod naboen (på en reglad-90-væg med mineraluld). Er der nogen forskel på gipsalternativerne hvad angår lydisolering?

Hej jeg ville satse på 2 lag normalgips monteret på en akustikprofil. Kig på norgips.se, findes sikkert også hos andre leverandører.

Akustikprofilen ser ud til at være 25 mm, hvilket ville gøre den mulighed 13*2+25=51 mm. Det er tykkere end de andre muligheder på 30 mm og 39 mm, og da jeg egentlig ikke tror, at jeg har brug for yderligere lydisolering, tror jeg ikke, at jeg er villig til at ofre 10-20 mm på det (kan lyde lidt, men jeg bor trængt :).
Spændende at lære om dog - eventuelt kan det blive aktuelt et andet sted. Monterer man akustikprofilen typisk med skruer på reglarne?

Hvad er det for en type lyd, du vil bygge væk? Spiller naboen elbas, eller er det generel støj 😄

Bare generelt og har i dag intet problem med lyd. Men, eftersom jeg har fjernet det, der var der før (skulle fikse lidt i væggen) en krydsfiner og en gips plus en ekstra regel - så tænkte jeg maksimere den lydisolering, som jeg i hvert fald kan gøre. Behøver ikke øge varmeisoleringen og vil ikke hænge noget tv på væggen. Væggen er delvist mellem min gang og hans badeværelse og delvist mellem vores to sovelofts... Men, som sagt, har egentlig ikke haft nogen problemer historisk.

Den regel som plyfan og gipsen sad på var sandsynligvis ikke i kontakt med væggen, hvilket giver det bedste resultat, hvis du vil opnå et godt resultat. Dvs. at lave en ekstra væg mod naboen med luftrum imellem, så der ikke bliver kontakt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.