Kaster en brandfakkel ind. Har læst mange tråde i emnet, men årene går, og meninger og viden ændrer sig.
Skal bygge nyt. 1,5 plan med fuldt isoleret overetage. Træfiber og dampbremse i vægge og tag (skråtag). Har ikke fået tagkonstruktionsplaner endnu, så jeg ved ikke, hvor tyk isolering jeg har mulighed for at bruge. Har brug for lidt input om:
1. Luftspalte mellem råspont og isolering? Eller træfiber tæt op ad ydre tag?
2. Tagfodsluftning eller ej?
3. Almindelig tagpap eller diffusionsåben?
4. Ventilation i kip? Skimmelstopper?
Hvordan ville I have gjort ud fra mine forudsætninger og valg af isolering/dampbremse? Hvilken kombination mener I er sikrest?
Føles som om min KA, konstruktør og snedker har lidt forskellige opfattelser af, hvordan man gør på bedste måde…😅
Skal bygge nyt. 1,5 plan med fuldt isoleret overetage. Træfiber og dampbremse i vægge og tag (skråtag). Har ikke fået tagkonstruktionsplaner endnu, så jeg ved ikke, hvor tyk isolering jeg har mulighed for at bruge. Har brug for lidt input om:
1. Luftspalte mellem råspont og isolering? Eller træfiber tæt op ad ydre tag?
2. Tagfodsluftning eller ej?
3. Almindelig tagpap eller diffusionsåben?
4. Ventilation i kip? Skimmelstopper?
Hvordan ville I have gjort ud fra mine forudsætninger og valg af isolering/dampbremse? Hvilken kombination mener I er sikrest?
Føles som om min KA, konstruktør og snedker har lidt forskellige opfattelser af, hvordan man gør på bedste måde…😅
Absolut! Skrev med det hvis nogen synes, det har betydning for mine overvejelser.😊👍
Klik her for at svare