Hej, jeg undrer mig om jeg kan lime en planke fast på en betonvæg i kælderen, der vender mod et koldt opbevaringsrum? Betonvæggen er tør men kold om vinteren.
 
Ja, det er klart, at du kan!
Lim for eksempel med epoxylim.

Og velkommen til Bygga Hus-forummet Anders!
 
Ok, ingen fugtspærre eller andet
 
B
Hvis væggen ikke har kontakt med jorden/ydersiden på nogen måde, så burde du ikke have brug for at anvende nogen fugtspærre.
Jeg er dog ikke helt sikker, så tag det jeg siger med et gran salt.
 
A Andersalmqvist sagde:
Ok, ingen fugtspærre eller andet
Tak
 
A Andersalmqvist sagde:
Ok, inga fuktspärrar eller annat
Hvis du limer med epoxylim, så fungerer limet som en fugtspærre.
Men hvorfor spørger du om fugtspærre?
Resten af væggen, uden brættet, har vel ingen fugtspærre heller ikke.

To korte spørgsmål:
Hvad skal brættet udfylde for funktion?
Hvor meget vægt/tyngde skal det belastes med?
 
Det er dørfoder mod kold betonvæg. Det er varmt indeni men koldt i skuret. Der er vel risiko for fugtdannelse når varmt møder koldt?
 
KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Hvis du limer med epoxylim, så fungerer limet som fugtspærre.
Men hvorfor spekulerer du på fugtspærre?
Resten af væggen, uden brættet, har vel ingen fugtspærre heller.

To korte spørgsmål:
Hvad skal brættet udfylde for funktion?
Hvor meget vægt/tyngde skal det belastes med?
Brættet er en fals ved døren mod koldt skur.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.