Hej vi har et nybygget hus hvor vi har installeret en ny brændeovn med skorsten, men nu er det sådan, at vi ikke har søgt byggetilladelse for den! den er inspiceret og godkendt. Er det vanskeligt at søge efterfølgende, eller skal man gøre noget andet?
Du behøver ingen byggetilladelse men vel en byggeanmeldelse.
http://www.stockholm.se/byggbo/bygglov/Rad-o-riktlinjer/Braskamin-och-kakelugn/
http://www.stockholm.se/byggbo/bygglov/Rad-o-riktlinjer/Braskamin-och-kakelugn/
Findes kun en der kan svare på det 
Stadsbyggnadsekspeditionen Stockholms stad
Telefontid:
Mandag - Fredag kl. 9:00-11:00 & 13:00 - 15:00
Tel: 08 - 508 26 990
Her er linket til blanketten, som jeg tror du vil have brug for.
Stadsbyggnadsekspeditionen Stockholms stad
Telefontid:
Mandag - Fredag kl. 9:00-11:00 & 13:00 - 15:00
Tel: 08 - 508 26 990
Her er linket til blanketten, som jeg tror du vil have brug for.
Det er ikke noget problem at lave en byggeanmeldelse efterfølgende, men du vil sandsynligvis skulle betale en højere afgift.Patrik999 sagde:
På min kommunes hjemmeside anbefaler de, at man laver en byggetilladelse/byggeanmeldelse efterfølgende, hvis man ved, at det ikke er gjort.
Jeg lavede en byggeanmeldelse på forhånd, da jeg installerede brændeovnen. Jeg tror afgiften var 570 kr. Dog missede jeg den del, da jeg lavede en ny aftrækskanal til køkkenet. Må tage og bide i det sure æble og kontakte dem en dag.
Jeg tror ikke, at de kommer ud og inspicerer på forhånd. Jeg ville ikke "vække den Bjørn der sover."
Forresten, hvad står der på formularen, skal man informere eller krydse af, hvis pejsen allerede er installeret?
Skorstensfejeren skal vel ikke inspicere før efter installationen.
Forresten, hvad står der på formularen, skal man informere eller krydse af, hvis pejsen allerede er installeret?
Skorstensfejeren skal vel ikke inspicere før efter installationen.
Eftersom det eventuelt handler om, at du skal betale et par hundre kroner mer ved at være ærlig, er det vel ingen stor sag at være netop ærlig. De vil ikke tvinge dig til at rive ned kamin og skorsten.
Hvad sker der, hvis du skjuler det og indleverer en byggeanmeldelse, som de ser en mulighed for at have synspunkter på? Skal du først da indrømme, at kaminen allerede findes på plads og er inspiceret af skorstensfejeren?
Hvad sker der, hvis du skjuler det og indleverer en byggeanmeldelse, som de ser en mulighed for at have synspunkter på? Skal du først da indrømme, at kaminen allerede findes på plads og er inspiceret af skorstensfejeren?
Tja, hvis skorstensfejeren allerede har godkendt den, ville jeg nok lave en byggetilladelse, være ærlig og sige "at du ikke vidste det". Trods alt er det jo ikke hele verden, de er jo mennesker også i "forvaltningen"
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 213 indlæg
Klik her for at svare