I InsidersUnited sagde:
Du kan sætte på to møtrikker som du strammer mod hinanden med en skive imellem, derefter strammer du det hele.
God idé - den skal jeg teste når jeg er kommet igennem materialet. Batteri på opladning nu
Borehullet er i øvrigt også spinkelt - måske nogle mm, så det gælder om at finde en tynd skrue

B Boolean sagde:
God idé - den skal jeg teste, når jeg er kommet igennem godset. Batteri på opladning nu
Borehullet er i øvrigt også spinkelt - måske nogle mm, så det gælder om at finde en tynd skrue
Pres/knock en torx i hullet i stedet

• Synes
cpalm
  • Laddar…
Hvis det tynde gods er aluminium og der sidder en fastoxideret stålskrue i det, ville jeg ikke have alt for høje forhåbninger om at få det løs.

Kan delen fjernes så du kan arbejde mere bekvemt end at bore i loftet? Værktøjet du leder efter kaldes ofte for en grisepik. Det er en konisk venstregængestang, som med lidt held kan gribe i hullet du borer. Det kan også prøves at varme det hele op. Måske bliver det lidt løsere da.

Violina Violina sagde:
Jeg tror det billede (som jeg antager, at du tænker på) er på låget
Yes, skruen i ”væggen” stikker kun nogle mm på indersiden. To billeder er på låget

Violina Violina sagde:
Pres en torx i hullet i stedet
God idé - risiko dog for at man knækker emnet? Skal teste

C
A Avemo sagde:
Værktøjet du søger plejer at kaldes grispitt.
Jeg har aldrig haft nogen succes med grispittar. I det mindste ikke i mindre dimensioner. De går i stykker og så har man et meget større problem end man havde fra starten.

• Synes
Staffans2000 og 3 andre
  • Laddar…
C
B Boolean sagde:
Bra ide - risk dock att man knäcker godset? Skall testa
Pres den ind med en polygriptang, skruetvinge eller lignende, så du tager spjæt mod bagsiden. Ville ikke banke på den der.

• Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson sagde:
Ser jo ud som om nogen har boret et hul allerede..

Varmer du den op rigtig godt med varmepistolen, så burde det være muligt at få den ud med en grispitt...
Det er mig, der er kommet halvvejs :) med borehullet. Skal google grisprylen

A Avemo sagde:
Om det der tynde emne er aluminium og der sidder en fastoxideret stålskrue i det, ville jeg ikke have alt for høje forhåbninger om at få den løs.

Er det muligt at få delen løs, så du kan arbejde mere bekvemt end at bore i loftet? Værktøjet du søger, kaldes normalt en grispitt. Det er en konisk venstregængestang, som med lidt held kan få fat i hullet, du borer. Det kan også være værd at prøve at varme det hele op. Måske bliver det lidt lettere så.
Har overvejet at banke hele pladen af, men håndværkeren der satte den (1967) gjorde et så fint arbejde med vægpudsen.
Varme er en god idé.

B Boolean sagde:
Yes, skruven i ”väggen” stikker kun nogle mm på indersiden. To billeder er af låget
Korrigerer - kun det sidste billede er af låget ..

T
C cpalm sagde:
Pres den ind med en polygrip, skruetvinge eller lignende så du tager anspænding mod bagsiden. Ville ikke banke på den der.
Tror desværre at gevindene stopper

T TechChad sagde:
Kapa af skiten med en bågsav. Derefter køber du en ny ventil og monterer.

Måske denne virker:
[link]
Det er min reserveplan, når tålmodigheden er slut eller hvis jeg glider og skrammer knoen :)

• Synes
TechChad
  • Laddar…
B Boolean sagde:
Det er mig som er kommet halvvejs :) med borehullet. Skal google grisprylen
Som sagt, uden masser af varme er der ingen pointe i at prøve grispitten....

T
B Boolean sagde:
Det er min reserveplan, når tålmodigheden er slut, eller hvis jeg glider og skraber knoen :)
Skær skidtet af med en tigersav (eller andet værktøj, der styrker din mandighed :giggle:). Så køber du en ny ventil i gammel stil ;)

• Synes
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.