Der findes færdig panel, som er præcis det, du søger. Moelven rough. spontet 12.-120. og sponten er ikke symmetrisk, så dermed bliver der passende sprækker ca. 5mm

Jeg har sat den i min kælder. meget god kvalitet synes jeg. Den er også færdigmalet.

Totte_S
kimtommy sagde:
Der findes færdig panel, som er præcis det, du søger. Moelven rough. fer og not 12.-120. og noten er ikke symmetrisk, så der bliver dermed passende sprækker på ca. 5mm

Jeg har sat den i min kælder. meget god kvalitet synes jeg. færdigmalet er den også.
Pris på den? jeg har set noget om ca. 17 kr / lpm, passer det på et omtrent?

Moelven rough ser unægteligt ud som præcis det, jeg søger, men det ser dyrt ud. Hvor kan man få fat i det?

Jeg købte min på XL-bygg. tror det kostede cirka 20:- per meter. den er endespundet så der bliver ikke meget spild. husk at f.eks. råspont skal knastlakkeres, grundes og færdigmalet. ikke helt billigt heller faktisk.

Hvis prisen er 20kr/lpm så bliver det ca. 2200:- for mit tag. Prisen for Byggmax råspont (120mm) ville blive ca. 1200. Spørgsmålet er om det ikke er værd den 1000-lap for at slippe for kvistelak, male og male.

De havde Moelven rough på XL-byg her i Gbg for 22kr/lpm. Nogen der ved flere forhandlere?

Mikael_L
The Tor sagde:
Om prisen er 20kr/lpm så bliver det ca. 2200:- for mit tag. Prisen for Byggmax råspont (120mm) ville blive ca. 1200. Spørgsmålet er, om det ikke er værd det 1000-klap at slippe for kvistlak, male og male.
Let værd det, efter min mening ... :)

Men male, spartle og alt det der, er det værste jeg ved ... ;)

En enkelt bøtte maling og kvistlak bliver også en tusindelap.

Vi har sat Moelven rough op og knasterne er blevet ordentligt gule på et år.

Det var jo præcis, hvad jeg ville høre... Tilbage på felt et altså.

Som sagt, for at få ubehandlet fyrretræspanel pænt malet: glem kvistlakken og mal HELE brædderne med spærrende maling. Lidt dyrere end almindelig maling, men billigere end at kvistlakke hele brættet og desuden dækker det godt. Lad malingen tørre mindst 24 timer inden næste lag males, så optages al gulningen af spærrlag. Dette gælder uanset om det er ny panel eller 40 år gammel panel.

daviden sagde:
Vi har satt upp Moelven rough og kvistarna har gulnet ordentligt på et år.
Hmm... hos XL-bygg havde de aldrig hørt om, at det kunne blive gennemslag på Moelven, men de vidste ikke, hvordan brædderne var behandlet. Jeg skal se, om jeg kan få svar fra Moelven.

Anna_H sagde:
Som sagt, for at få ubehandlet fyrretræspanel fint malet: glem knastlakken og mal HELE brædderne med spærrfarve. Lidt dyrere end almindelig maling, men billigere end at knastlakke hele brættet og desuden dækker det godt. Lad farven tørre mindst 24 timer, inden næste lag males, så tages hele gulningen op af spærrlaget. Dette gælder uanset om det er ny panel eller 40 år gammel panel.
Bare for at gøre det hele ENDNU mere interessant kan jeg meddele, at vi har oplevet gennemslag selv efter maling med spærrhvid, så efter det bliver det altid knastlakken, fordi det er så utroligt kedeligt at gøre om.

Har for samme formål købt finsavet råspont. Jeg tror, at det er det, du, The Tor, leder efter.
Jeg købte ikke tørret fordi jeg vil male, sømme op og derefter se revnerne komme. Bare de er malet.
Træet er gran, ikke fyr. Vedhæftet billede er tilbud uden moms.

• Offert med råspont 22x120mm, finsågat ej torkad. Visar kvantitet, pris och totalt belopp exkl. moms.
Samme træ, men tørret, kan fås for 14,85 kr/lpm (inkl moms). Træet kommer fra Sandåsa. Ring til dem og hør, hvilke lokale leverandører der er tættest på dig....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.