Hej!

Vi er nyindflyttede og har en trappe ned til vores nye legeværelse, som ikke føles særlig børnesikker i dag. Afstanden mellem trappetrinene (åbningen) er 16 cm, og hvad jeg forstår, bør det være højst 10 cm for børnesikkerhed (?)

Vi lader ikke børnene lege på trappen, men vores 3-årige snublede i sidste uge og lykkedes at ende på en måde, så hun næsten faldt ned mellem trappetrinene med en faldhøjde på 3 meter... Det var tæt nok på til, at vi føler, vi behøver at sikre det!

Vi tænkte på at fastgøre en slags lister under trappetrinene for at mindske åbningen. Min første idé var at skrue klackfoder fast, men jeg kan kun finde klackfoder på maks 56mm i bredde, disse ville stadig efterlade en åbning på omkring 12-13 cm (da vi gerne vil fastgøre listen noget længere ind under trinene, hvilket ser pænere ud æstetisk).

Har nogen lavet en lignende løsning? Hvad har I brugt for en slags list? Og hvordan fastgjorde I dem?

• Hvid trappe med synlige åbninger mellem trin, opadgående perspektiv. Baggrund inkluderer mørkt tæppe. Trappen har 16 cm mellem trin.
Regel 34/70 stående ca 40mm ind plejer at være nok

• Synes
Eleark
  • Laddar…
Fastgør du så med en lang skrue gennem hele reglen? Sætter du noget mellem regel og trappetrin for at undgå knirk?

Lang skrue forbore og forsænke lim i mellem

• Synes
Eleark
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.