8,677 læst ·
32 svar
9k læst
32 svar
Boret for kort??
Ah men så typisk, hvorfor gav de mig på Hornbach disse forsænkede skruer?! Jeg købte jo konsollerne fra dem samtidig, så han vidste hvad jeg skulle gøre, og han gik rundt og plukkede disse til migA atomlab sagde:
Svært nu at tage mig til Hornbach/Bauhaus osv. De ligger langt væk og har ingen tilgængelig bil lige nu. Bliver det helt forkert at bruge forsænkede alligevel?
Kommer gå aldeles udmærket. Men når der fandtes muligheder for at skaffe rigtige grejor så er det synd det ikke gik hele vejen. Den planke del skal jo sidde i emnet som du skruer fast. Nu har du jo størstedelen af skruen som er i væggen helt unødvendigt. Er det flad plade eller forsænket hul i pladen?M myrto sagde:Ah men så typisk, hvorfor gav de mig på Hornbach disse forsænkede skruer?! Jeg købte jo konsollerne fra dem samtidigt, så han vidste, hvad jeg skulle gøre, og han gik rundt og samlede disse til mig
Svært nu at tage mig til Hornbach/Bauhaus osv. De ligger langt væk og har ingen tilgængelig bil lige nu. Bliver det helt forkert at bruge forsænkede alligevel?
Det er flad plade... Testede lidt med skruen efter at have læst dit indlæg, og det bliver selvfølgelig lidt besværligt, skruen kommer ikke rigtig igennem. Den kommer måske til at stikke ud en halv millimeter..A atomlab sagde:
Der findes jo skruer flere steder. En forsænket skrue i noget, der er helt fladt, bliver sjældent pænt. Måske har du en Clas Ohlson eller Jærniabutik i nærheden? Eller måske at din lokale dagligvarebutik har et lille men passende udvalg af skruer til dette formål? Det du søger, er gennemgevindet, dvs. gevind på hele skruens længde, samt flad overflade mod væggen. Længden på den du har virker vel god, noget kortere fungerer. Hovedet skal være lidt større end hullet i konsollerne, dobbelttjek det, eftersom de ting du har fået hjælp med, ikke virker helt gennemtænkte.
Hej.
Du har måske allerede boret dine huller.
Hvis ikke, så bor med 8mm boret, indtil det ikke når længere. Derefter borer du med 6mm boret for at få den rette dybde på hullet.
Matte
Du har måske allerede boret dine huller.
Hvis ikke, så bor med 8mm boret, indtil det ikke når længere. Derefter borer du med 6mm boret for at få den rette dybde på hullet.
Matte
Borer du først med 6mm er der risiko for, at 8mm boret sætter sig fast tror jeg. Omvendt som andre foreslår går fint.
Kundskaben hos personalet i disse butikker er utrolig mangelfuld og mange gange stort set ikke-eksisterende. I dag er der ikke mange, der bliver specielt længe på disse typer af arbejdspladser og når derfor ikke at lære noget. Arbejdsgiverne tager heller ikke deres ansvar og sender personalet på uddannelse, måske fordi de ved, at de fleste alligevel har sluttet inden for et år.M myrto sagde:Ah men så typisk, hvorfor gav de mig disse forsænkede skruer på Hornbach?! Jeg købte jo beslagene fra dem samtidig, så han vidste, hvad jeg skulle gøre, og han gik rundt og samlede disse til mig
Svært nu at tage mig til Hornbach/Bauhaus osv. De ligger langt væk og har ingen tilgængelig bil lige nu. Bliver det helt forkert at bruge forsænkede alligevel?
Resultatet bliver, at de fleste ansatte gætter eller bilder sig ind, at de "ved" svaret på alle spørgsmål, de får, for ikke at virke dumme i situationen.
M myrto sagde:Har aldrig boret før, men nu er det tid.
Skal bore i beton, og jeg har 8mm dyvel samt 6/70 skruer. Men nu når jeg fik lov at låne slagboret, ser jeg at netop 8mm boret er kortere end skruen. Det er nok for dyvelen, men skruen vil ende på den anden side af dyvelen, hvor jeg ikke vil kunne bore...Hvordan fikser jeg det?? Kan jeg bore først med 6mm bor som er længere for skruens skyld?
Er der ikke lidt fejltænkning her?M myrto sagde:
Er virkelig skruen for lang? Skruens hoved skal jo ikke drejes helt frem til dyvelen. Jeg gætter på, at den ugevindede del sidder inde i konsollen. Så gevinddelen er måske tilpas lang for dyvelen.
Skulle den alligevel bunde (tjek inden du sætter dyvelen i). Forlæng hullet med 6mm-boret.
Dvs. 8mm først, kør 6mm så inde i det eksisterende hul.
Ville det være helt forkert at bore 8 mm hullet først og derefter forlænge med 6 mm boret? Så burde der jo ikke være nogen risiko for revner.Claes Sörmland sagde:
Typisk set er borehammer en bedre idé end slagboremaskine i beton. Men måske har du en borehammer?
Normalt er løsningen at have en tilstrækkelig lang bor. Lidt mærkeligt også, at skruen er længere end pluggen. Kortere skruer?!
At bore med et større bor i et lidt mindre hul i hårde og sprækfølsomme materialer som beton kan være vanskeligt. Boret kan sætte sig fast i hullet, og nogle gange kan større betonstykker sprække af rundt om hullet. Men det er måske mest et problem med større diameter på hullerne? Det er nok der, jeg har været ude for dette.
