3,178 læst ·
7 svar
3k læst
7 svar
Borede under propelskab og fandt plastik bag gipspladen
Hej,
Jeg er i færd med at bore en knagerække op på en ydervæg med gipsplade, skråt under et sikringsskab (25 cm nedenunder, 10 cm til venstre for). Indenfor gipspladen opdagede jeg, at der sidder en slags plastik. Ikke ledning/er, men det ser ud til at være en tynd plastmåtte indenfor hullet. Jeg kan trykke en skrue ind, men det giver efter, og hvis jeg slipper, glider skruen ud nogle cm. Jeg kan se, når jeg lyser med lommelygte, at jeg har lavet et lille hul i plasten, da jeg trykkede skruen ind.
Hele skruen går altså ind i hullet, hvis jeg trykker lidt, men jeg kommer til at lave hul i plasten, hvis jeg borer skruen ind. Spørgsmålet er, om jeg tør skrue skruen ind alligevel? Jeg ved jo ikke, hvad der er bag plasten, formentlig el(?). Jeg gætter på, at skruen vil bore gennem plasten med måske 5-10 mm, hvis jeg fortsætter.
Er det bare at glemme at bore noget op her?
Findes der meget korte gipsankre at bruge i stedet?
Min nuværende skrue er 38 mm lang.
Tak på forhånd!
Jeg er i færd med at bore en knagerække op på en ydervæg med gipsplade, skråt under et sikringsskab (25 cm nedenunder, 10 cm til venstre for). Indenfor gipspladen opdagede jeg, at der sidder en slags plastik. Ikke ledning/er, men det ser ud til at være en tynd plastmåtte indenfor hullet. Jeg kan trykke en skrue ind, men det giver efter, og hvis jeg slipper, glider skruen ud nogle cm. Jeg kan se, når jeg lyser med lommelygte, at jeg har lavet et lille hul i plasten, da jeg trykkede skruen ind.
Hele skruen går altså ind i hullet, hvis jeg trykker lidt, men jeg kommer til at lave hul i plasten, hvis jeg borer skruen ind. Spørgsmålet er, om jeg tør skrue skruen ind alligevel? Jeg ved jo ikke, hvad der er bag plasten, formentlig el(?). Jeg gætter på, at skruen vil bore gennem plasten med måske 5-10 mm, hvis jeg fortsætter.
Er det bare at glemme at bore noget op her?
Findes der meget korte gipsankre at bruge i stedet?
Min nuværende skrue er 38 mm lang.
Tak på forhånd!
Det er vel diffusionsspærren, der findes i alle nogenlunde moderne ydervægge? Ikke farligt overhovedet, bare skru videre.
https://gds.se/spara-energi/isolering/aldrig-mer-osaker-paa-aangsparren
https://gds.se/spara-energi/isolering/aldrig-mer-osaker-paa-aangsparren
Men lige ved siden af sikringscentralen er det jo meget godt at være rigtig forsigtig, så her har TS jo opført sig eksemplarisk.
Det mest almindelige er dog, at rør/kabler går lige op eller ned fra skabet, men absolut ingen garanti.
Et billede kan måske gøre det nemmere for os at foretage en vurdering.
Det mest almindelige er dog, at rør/kabler går lige op eller ned fra skabet, men absolut ingen garanti.
Et billede kan måske gøre det nemmere for os at foretage en vurdering.
Tak for svaret!Mikael_L sagde:
Jeg ved ikke, om man kan se så meget på dette billede, men poster det alligevel. Det ser ud til, at blitzen fanger noget af metal derinde, hvilket jeg dog ikke kan se, når jeg lyser ind med almindelig lommelygte. Da ser jeg kun plastik.
Jeg tænkte måske mere omkring hele sikringsskabet, så kunne man måske have vurderet, om det var indbygget med et ekstra lag isolering og plademateriale f.eks.
Men på billedet du sendte, er det en gennemsigtig plast man ser der.
Er den gennemsigtig, er det nok dampspærre, der findes ingen gennemsigtig plast, der har med elsystemet at gøre i væggene.
Men på billedet du sendte, er det en gennemsigtig plast man ser der.
Er den gennemsigtig, er det nok dampspærre, der findes ingen gennemsigtig plast, der har med elsystemet at gøre i væggene.
Klik her for at svare