Hej!
Skulle montere et beslag i dag til en trappegrind og troede først, at det var hult bagved gipspladen, så jeg borede glad et 6mm hul og kom ved et uheld til at bore 1-2 cm ind i træreglen. Jeg satte en gipsekspansion i, og det var da, jeg indså min fejl. De andre huller skruede jeg selvfølgelig træskruer direkte ind i reglen, så de sidder fast som klippen, men det er altså et hul jeg har brug for at udbedre/udfylde, inden jeg skruer en lidt længere skrue ind, der kan få fat i reglen.

Mit spørgsmål er ganske enkelt, hvad jeg bedst udfylder hullet med, inden jeg skruer en lidt længere træskrue ind? Er det nok med almindeligt medium spartelmasse/snickerispackel, eller er det bedre at bruge f.eks. kemisk træ?
Det føles som om almindelig spartelmasse til gips bliver for svagt til at kunne skrue i igen, eller tager jeg fejl? Kemisk træ har jeg aldrig prøvet før, men antager, at det burde blive mere lig træ end gips til sidst? Eller kan en brunplugg fungere så længe skruen får fat i træet?

Vil påpege, at jeg normalt prøver at skrue en almindelig skrue direkte ind, før jeg tager til bor og skrue. Men montering om aftenen samt 2 øl i systemet har lært mig en lækse i hvert fald.

Mvh

Jeg ville nok have prøvet at bruge almindelig plastpløk i første omgang. I anden omgang trykket et par dråber trælim i hullet og banket en træpløk ind.

En træpløk i den rette diameter, der limes fast, er nok nemmest, det fungerer med rundstok eller færdige pløkker i den rette længde (mål og skær til).
Skulle det være et dybere hul, kunne det måske være berettiget at smøre lidt almindelig trælim i det nye hul lige før skruen går ind.

Gipsen er bare at lade være som den er.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.