Findes der nogen slags borede skruer, som man kan skrue igennem hulplader med?
Jeg skal sætte nye og egenbyggede spær op, og hvis nu vinkelbeslagene skulle ende lige præcis hvor spærpladerne sidder, så bliver det jo et problem ellers...eller?
Jeg skal have 2mm hulplade i spærene.

Der findes montageskrue som er selvborende i forskellige varianter som garanteret går igennem plade op til 2mm. Der er også selvborende træskrue i mange varianter, ved ikke om disse også klarer plade, nemmest er nok at spørge i nærmeste bygg/jernhandel så du får den rigtige slags.

Clas Ohlson har en variant:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164692036

Hej et tip bare!

Hvis du bruger selvborende skrue til stål, så husk at skruen bider i det materiale, den borer i. I dit tilfælde vil det være sådan, at vinkelbeslaget, som du skruer med en selvborende skrue i en hulplade, fører til, at det er hulpladen, som gevinden bider i og ikke træet. Nu er det måske ikke noget, der har betydning lige her, men det kan være godt at vide. (At skrue selvborende skruer beregnet til stål i træ er ikke en god idé, da man borer materialet bort, som gevinden skal fæstne i.)

//

Ja, jeg tænkte lige på det, det bliver ikke godt. Jeg vil jo have, at skruen skal fæste i træet.
Jeg må forsøge at passe sømpladerne ind, så jeg får plads til vinkelbeslaget imellem dem.
Det er ikke værd at ændre for meget på det, der står på tegningen, det er jo beregnet præcis som det skal være, men nogle mm går måske. Dyrt med sømplader for resten...

Hav en boremaskine med ved monteringen, og forbore gennem sømpladen, derefter bruger du almindelige træskruer.

Sømplader er ikke gratis nej :)

//

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.