engs sagde:
Kopier hullerbilledet fra en [link] til en krydsfiner af passende tykkelse, måske tage lidt ekstra i højden og bruge fire skruehuller i stedet for to. Mal så den falder ind.

Så kan du derefter montere en tøjstang hvor som helst mod disse og får den vertikale kraft på de steder, der skal kunne tage det normalt. Samtidig som alt kan demonteres uden ekstra skruehuller.
Det vil ikke være muligt at maskere med maling, da vi har valgt "hvidlaseret eg", som også vil være svært at finde i "almindeligt" træ. Ellers en god idé. Jeg må prøve med små skruer, og hvis det virker for ustabilt, tager jeg en længere skrue og trækker den lige igennem. Kan måske forstærke med lidt gennemsigtigt silikone for at modvirke, at skruen bevæger sig pga. vægten. Så kan jeg i det mindste nemt flytte på stangen uden at have grimme limrester, som vil være svære at fjerne.

Gennemgående skrue med møtrik så kommer det til at sidde som bjerget uanset hvad stommen består af. Men som tidligere sagt så vil det med stor sandsynlighed holde med kortere skrue med, eftersom al kraften bare går nedad.

Selv synes jeg, at de udtrækkelige tøjstænger er suveræne. Det, man lige har brugt, hænger yderst, og det, der hænger inderst, kan man give væk, for det har man ikke brugt i tre år. Har kortærmede på den ene og langærmede på den anden, enkelt og godt.

En lille opdatering nu, hvor jeg er færdig med klædeskabet.

Hvad jeg har fundet ud af, er at 50 cm stamme samt hjørnestamme har spån hele vejen igennem, og 75 cm stamme har honeycomb. Da jeg borede i 50 stammen og hjørnestammen, måtte boret arbejde hele vejen, og det var ikke muligt at se nogen hulhed i midten ved at kigge i det nye hul. Ingen raslen, når garderoben blev sat op, som flere her har kommenteret. Da jeg rejste 75 stammen, var der en hel masse raslen. Jeg behøvede aldrig bore i 75 stammen, så jeg kan ikke sige det med 100%, men det faktum, at 75 stammen vejer mindre end 50 stammen siger jo en del.

• Synes
13th Marine
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.