Du vil altså sætte den længere ud i en dyb PAX-stamme?
Fungerer ikke midterhullerne?
Jeg mindes at have sat en lignende (ikke udtrækkelig) i en dyb stamme, bare tog midterhullerne i stedet.
Ikke helt korrekt. Jeg ønsker helt at se bort fra den model og have en traditionel horisontal tøjbøjle, som så skal monteres i midten af væggene på stammen. Problemet er, at den lave Pax på 35cm ikke har midterhuller, og dermed er der ingen forstærkning af spånplade der, men det er ifølge IKEA honeycomb.
Jeg tror ikke, at stommen er i pap. (Man kan vel bare prøve at bore et hul for at tjekke?)
Men hvis den skulle være det, ville jeg sætte en træplade op og skrue den fast der, hvor der er spånplade (hvor de eksisterende huller er).
Så skal man korte stangen, men det er enkelt.
Tænk på, at den ikke kan sidde i midten, men må forskydes ud mod forsiden, så bøjlerne ikke rammer bagsiden.
Jeg tror ikke, at stommen er af pap. (Det er vel bare at prøve at bore et hul ellers?)
Men hvis den skulle være det, så ville jeg sætte en træplade op og skrue den der, hvor der er spånplade (hvor eksisterende huller er).
Så skal man korte stangen, men det er let.
Tænk på, at den ikke kan sidde i midten, men skal forskydes ud mod forsiden for at bøjlerne ikke skal ramme bagsiden.
Undgår gerne at bygge stommens med ekstra plade, hvis det er muligt. En kollega foreslog at skrue direkte igennem for at give ekstra stabilitet. Pladen i sin helhed er 17-18mm tyk, hvis det siger jer noget om mulig tykkelse af yderpladerne. Undgår også gerne lim, da jeg måske vil ændre indretningen og derfor har brug for at flytte stængerne.
Et andet forslag fra samme person var at finde klædestangholdere med udspringende "pluggar". Forklaringen var, at disse metalpluggar ikke har mulighed for at bevæge sig. En skrue indskruet i 2-3mm plade og resten hulrum vil jo vippe opad af vægt nedad og derved, ligesom gips, gøre pladens integritet dårligere. Billede så I kan se, hvad jeg mener: http://www.vedum.se/storage/ma/c6c4...974EE0A17260D421BA0E046E4EEAFBEC039/39305.jpg
Årsagen til, at der ikke er almindelige stænger, er vel, at stommen er for grund til at have stang på den led? En bøjle er 40cm+ bred..
Som svar på dit spørgsmål gætter jeg på, at det ville fungere at sætte en stang, selv der, hvor der kun er honeycomb, så længe skruen ikke bare falder ud af sig selv.. vægten fra tøj vil jo ikke "trække" skruen ud, men kun presse den ned i sit hul.
I værste fald kan man måske bore et lille hul, sprøjte noget fog (typ pl400?) ind og så skrue den i.
Årsagen til, at der ikke er almindelige stænger, er vel, at rammen er for grund til at have en stang i den retning? En bøjle er 40 cm+ bred..
Som svar på dit spørgsmål gætter jeg på, at det ville fungere at sætte en stang selv der, hvor der kun er honeycomb, så længe skruen ikke bare falder ud af sig selv.. vægten fra tøjet vil jo ikke "trække" skruen ud, men bare presse den ned i sit hul.
I værste fald kan man måske bore et lille hul, sprøjte noget fugemasse ind (typen pl400?) og så skrue den i.
Skal der være en dør, fungerer en almindelig tøjstang ikke, men vi havde tænkt at have det åbent, og det lille stykke, som bøjlerne stikker ud uden for rammen, er helt acceptabelt imod at få plads til dobbelt så meget tøj i samme ramme.
Må bare give det et forsøg, rammen koster jo kun 545 kr eller noget lignende, så det er jo ikke en dyr fejltagelse. Havari det, må jeg prøve noget nyt,
Tænker at det bør(?) være spånplade i et hyldeplan samt lettere og billigere at udskifte denne, hvis man mislykkes, end skabssiderne. Gennemgående bolt, noget som fordeler kraften på en stor overflade på oversiden af denne, gør det pænt så de ikke ridser noget på det man opbevarer der.
Spontan tanke, går det ikke at bygge en variant, hvor klædestangen hænger fra hyldeplanet ovenover? Hvis der nu skal være et hyldeplan der.
[link]
Tænker, at det bør(?) være spånplade i et hyldeplan samt lettere og billigere at udskifte denne, hvis man fejler, end skabssiderne. Gennemgående bolt, noget der fordeler kraften på en stor flade på oversiden af denne, pænt så de ikke ridser noget på man opbevarer der.
Det er en løsning, men tanken var ikke at have hyldeplan. Tror næppe, at hyldeplan har honeycomb som du sagde, men ingen god løsning for min del.
Har nu talt med en fjerde ansat hos IKEA, og denne person hævder, at informationen om honeycomb i PAX er forkert. To fra varehuset i Kungens Kurva og to fra kundeservice, og tre af disse sagde, at der er honeycomb i PAX. Den fjerde vendte lige tilbage efter at have undersøgt sagen hele dagen og vendte tilbage med svaret, at det ikke er tilfældet.
Jeg vender tilbage, når jeg har fået det hele hjem og er begyndt at bore!
har nylig sat op 50x236x58 stammer og de er garanteret honeycomb, går man på dem, kan man mærke, at de giver sig, og det rasler af løst skrald, når de rejses op.
Men hvis du sætter en tøjstang tværs med 2 små skruer og en limklat i hver gavl, så bør den holde til dine behov.
har nyligen sat op 50x236x58 stammer og de er garanteret honeycomb, går man på dem, kan man mærke, at de svajer, og det rasler af løst skrammel, når de rejses op.
Men hvis du sætter en bøjlestang tværs med 2 små skruer og en limklat i hver gavl, så vil den sandsynligvis holde til dine behov.
Kan du ikke lige så godt have en almindelig dyb ramme, hvis du skal have bøjlerne på den måde? Det bliver vel lige så dybt i praksis?
Hvis bøjlerne stikker ud, kan du ikke have en låge, så kan du lige så godt køre åben opbevaring som elfa og så er problemet løst?
Dybere ramme bliver 58cm og en normal bøjle er vel omkring 44, så dybere rammen bliver en del dybere. Man skal selvfølgelig lægge 2cm eller noget i bagkanten, så bøjlen ikke rammer, samt bagstykket på maksimalt 1cm, men der bliver stadig 11 cm forskel. Dybere ramme vil også være i vejen da klædeskabet ikke er så bredt. Med en grundere ramme kan vi i princippet have rammen helt til dørkarmen uden at den stikker ud og blokerer.
Elfa har vi overvejet, men det er ret meget dyrere, ikke lige så pænt og heller ikke samme mulighed for lukkede skuffer til ting som undertøj. Det bliver pænere med rammer, der fungerer som afgrænsning.
Derefter kan du montere en tøjstang på valgfrit sted mod disse og få den vertikale kraft på de steder, der kan optage den normalt. Samtidig er alt demonterbart uden ekstra skruehuller.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.