Vi skal sætte vores 70 tommer tv op på væggen i stuen. TVet vejer cirka 28 kg. Da jeg prøvede at bore i væggen med min slagboremaskine, kom der rødt spån ud; antar at det er mursten bagved, ikke? Væggen er dog malet hvid og ser ud som en helt almindelig væg, uden spor af mursten på ydersiden.

Jeg satte pluggen i, og da jeg skulle skrue skruen i, begyndte pluggerne at dreje/røre sig i væggen, hvilket ødelagde hullerne.

Tips til, hvilken slags plugger jeg kan bruge?

Disse plugger købte jeg: https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...t-nylonplugg/universalplugg-med-skruv-365131/

Værd at nævne er, at jeg satte mit tidligere tv, en 50 tommer, op på den samme væg. Der gik det godt, men pluggerne var meget mindre end dem, jeg bruger til dette nye tv.

Du må vel trække stikket ud og købe en større pløk, der nu passer til det ødelagte hul.
Et råd: køb pløkker fra mærkeproducenterne, når det er så store og dyre ting, der skal op, og hold dig væk fra lavprismærker som f.eks. HardHead.

https://www.bauhaus.se/verktyg-arbetsklader/jarnvaror/plugg

E etompau sagde:
Du kan jo trække stikket ud og købe en større plugg, der nu passer til det ødelagte hul.
Et råd: køb pluggar fra mærkevareproducenter, når det er så store og dyre ting, der skal op, og hold dig væk fra lavprismærker som f.eks. HardHead.

[link]
Pluggene er ude. HardHead pluggene brugte jeg til 50 tommer. Disse pluggar, som jeg brugte nu, er meget større, som kom med i emballagen til vægbeslaget.
Mærkeligt, fordi i manualen stod der, at jeg skulle bore 10 mm huller til disse plugg, men det gik ikke..

Q QLED sagde:
Pluggerne er ude. HardHead pluggerne brugte jeg til 50 tommeren. Disse plugger, som jeg brugte nu, er meget større, som kom med i pakken til vægbeslaget. Mærkeligt eftersom manualen sagde, at jeg skulle bore 10mm huller til disse plugger, men det gik ikke..
OK. Min erfaring er, at de plugger, der kommer med beslag eller andre ting, også er af ringe kvalitet. Desuden har slagboret måske hoppet rundt og gjort hullet en smule større, end pluggen krævede.

Uden at se, hvordan det nu ser ud i din væg, så prøv at finde større plugger, der kan presses ind i hullet. Køb dertil passende skruer.

E etompau sagde:
OK. Min erfaring er, at de plugs, der følger med beslag eller andre ting, også er af ringe kvalitet.
Derudover kan slagborret have hoppet rundt og gjort hullet lidt større end, hvad pluggen krævede.

Uden at se, hvordan det nu ser ud i din væg, så forsøg at finde større plugs, der kan presses ind i hullet. Køb derudover passende skruer.
Det kan meget vel være tilfældet.
Slagborret bøjede sig et par gange men fik det rettet op igen.

Boret var 10mm. Burde jeg finde plugs større end det så? Er nemlig ankommet ved Byggmax nu og skal kigge.

Q QLED sagde:
Det kan meget vel passe. Slagboret bøjede sig nogle gange, men fik det opret igen.

Boret var 10mm. Burde jeg finde plugs større end det da? Er nemlig fremme ved Byggmax nu og skal kigge.
Ja, hvis du ikke vil have, at pluggen skal dreje rundt i hullet, så må du have en, der er noget større end de nu borede huller.

E etompau sagde:
Ja om du ikke vil have, at pluggen skal dreje rundt i hullet, så skal du have en, der er noget større end de nu borede huller.
Tak! Jeg vender tilbage med, hvad jeg finder.

Ville 12 mm passe?

Hvordan gik det med de større pluggar? Blev de siddende i hullet og gav et godt fæste for skruerne?

E etompau sagde:
Hvordan gik det med de større plugs? Blev de siddende i hullet og gav et godt fæste til skruerne?
Jo, det gik perfekt med dem. Borede først et 5 mm hul, så 10, og til sidst 12 mm. Derefter satte jeg pluggen i og skruede skruen i, fæstede virkelig godt! Tak fordi du anbefalede mig Fischer!

Her nedenfor er alt, hvad jeg købte!
https://www.byggmax.se/universalplugg-fischer-duopower-12x60mm-p246723
https://www.byggmax.se/betongborr-p28845#739=14723
Og så en form for træskruer som han anbefalede mig inde på Jula. Sidder som klippen. Hang i tv-beslaget og det rykkede sig ikke. Meget tilfreds.

• Synes
etompau
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.