31,465 læst ·
21 svar
31k læst
21 svar
bore i loft?
Hej igen,
denne bosch har jeg:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=21569335
Og den virker altså ikke. Men nu har jeg lånt en borehammer af en arbejdskammerat, og så gik det godt! Han havde en Bosch (blå) borehammer. Glemte at tjekke betegnelse. Der var sådan en SDS+ chuck på den.
Tak for svar!
denne bosch har jeg:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=21569335
Og den virker altså ikke. Men nu har jeg lånt en borehammer af en arbejdskammerat, og så gik det godt! Han havde en Bosch (blå) borehammer. Glemte at tjekke betegnelse. Der var sådan en SDS+ chuck på den.
Tak for svar!
Jo, det er jo indlysende, men hvorfor findes der egentlig slagboremaskiner?? Jeg har formået at bore i døgn-gammel beton med en slagboremaskine, men til rigtig beton dur de jo ikke.snickarboden sagde:
En slagboremaskine fungerer til mursten og puds. Men det gør på den anden side næsten en maskine uden noget slag på også.
Gætter på, at grunden til at de findes, er at det var den eneste variant, der var tilgængelig for lægfolk, så længe Hilti holdt hårdt fast i patentet (eller hvad det nu var, at kun de havde slaghamre).
Gætter på, at grunden til at de findes, er at det var den eneste variant, der var tilgængelig for lægfolk, så længe Hilti holdt hårdt fast i patentet (eller hvad det nu var, at kun de havde slaghamre).
Og det er sådan en her du bør (ehh... skal..!!) have for at kunne bore i beton. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=20193054Sandberg sagde:
Jeg tror, at deres billige Cotech-borehammer også fungerer rimeligt, i det mindste sammenlignet med en slagboremaskine, uanset mærke.
Men hvorfor er slagboremaskiner stadig til? Alle burde jo købe en borehammer med SDS-almindelig borepatron konverter + evt. en batterimaskine, så løser man jo alle boreopgaver (ja de fleste i hvert fald). Men absolut ingen slagboremaskine.snuttjulle sagde:En slagboremaskine fungerer til tegl og puds. Men det gør fra den anden side næsten en maskine uden nogen slag på slet heller.![]()
Gætter på, at grunden til at de findes er, at det var den eneste variant, der var tilgængelig for lægfolk så længe Hilti holdt strengt på patentet (eller hvad det nu var, at kun de havde slaghammere).
Men jeg har selvfølgelig også købt slagboremaskine i mit liv, hvorfor??? Jeg vidste vel ikke bedre...
Under den tid jeg havde betonvægge, havde jeg kun en slagboremaskine fra grøn Bosch. Og jeg har boret en masse huller i sådan en væmmelig hård beton. Hvis man nu sammenligner med at bruge en borehammer, så kan man måske sige, at det ikke går, for det går jo ikke stærkt, og man var ofte nødt til først at gå ind med en lille boremaskine, der kunne lave fine små huller i sten og lignende for derefter at udvide det til den ønskede størrelse. Og man måtte bruge hele sin vægt på maskinen. Derudover bør man jo have en god kvalitet på boret. Jeg har oplevet, at det pludselig gik rigtig hurtigt at bore og fik et helt medtaget bor ud af væggen.
Nej havde jeg købt i dag så ville jeg absolut ikke have købt slagboremaskine. Grunden til at jeg købte den var, fordi jeg dels ville kunne bore lidt overalt men også have den som skruemaskine. Synes det var godt med ledning, så man slipper for at oplade batteri hele tiden.Mikael_L sagde:
Men nu opdagede jeg jo, at den var værdiløs, da det ikke er muligt at bore overalt, og den er heller ikke særlig god som skruemaskine, for det med variabel hastighed er svært at få til, den vil gerne gå næsten slet ikke eller meget hurtigt.
Den jeg lånte var "samme" som den, der er på billedet, måske bare lidt ældre variant. Den var også bedre til variabel hastighed end min grønne, så jeg skulle have slået til på den i stedet...
Klik her for at svare