Skal sætte en plafond op i mit køkkentag, og tænkte bore tre små huller. Det stopper efter en god centimeter. Har testet både med slag og metalbor. Hvad kan det være for materiale?
Huset er en flerboligbygning bygget 1943. Tror at væggene kaldes "franska vægge". Er det granit i taget, eller?
Huset er en flerboligbygning bygget 1943. Tror at væggene kaldes "franska vægge". Er det granit i taget, eller?
Absolut, den har slag. Og på billedet har jeg metalbor i, men det var bare for at teste, så jeg ikke var kommet frem til træ. Når jeg kører slag, så har jeg cormantbor (eller hvad det hedder).E etompau sagde:
Det kan jo være, at du rammer en armeringsjern også. Så går det langsomt. Alternativt er at flytte hullet lidt.Fredrik111 sagde:
Vis, men de skal alligevel ligge med "dækkende betonglag" uanset brug og dækkende betonglag er ikke 10mm. Og da de første 10mm var let at bore, så er det nok næppe beton. Det mindste mål fra betonkant til der kan komme armering er mindst 20-30mm sandsynligvis mere.G Gukken sagde:
Det var nok mig som var lidt forsigtig med boring, og desuden var nok det første bor en smule slidt. Da jeg skiftede til et større bor og trykkede ordentligt, kunne jeg bore.
Klik her for at svare