Ok men hvilken diameter på bor skal jeg bore med og hvilke stolpesko skal jeg bruge?

tommib
Du skal bruge en boremaskine, der passer til de stolpesko, du skal bruge. De har vel oftest 12 mm jern i bunden? For pælejern skal du gå op lidt i størrelse.

Hvad du egentlig spørger om er altså, hvordan du skal forankre dit gelænder? Så er der brug for mere information om, hvordan gelænderet skal se ud.

Hej.
Det er som sagt før vingliga jörn, med det sagt er de ikke dårlige. Jeg plejer at tage de grovere jernet med 18mm pin tror jeg.
Derefter borer jeg så de kommer så tæt som muligt med fastgørelsen mod bjerget.
Nu gætter jeg på at du skal bygge terrasse, da lader man plinter fortsætte op gennem terrassen så det bliver stolper til rækværket.
Forklar gerne hvad du skal gøre så kan vi hjælpe bedre.
/Workingclasshero

Nu så jeg at du skal lave et rækværk, da må du afstive det og måske bruge tidligere foreslåede jern.
Held og lykke.

Det skal være et kort rækværk på måske to meter op ad en trappe.
Hvilke sko og stolpesko skal man tage?
Stentrappe dækket af vedbend og omgivet af frodig vegetation.

tommib
Hvis det kun er et lige rækværk, vil jeg anbefale plintjärn, to per stolpe. Med bjælkesko i lige linje uden nogen skråstivere er der en risiko for, at det bliver vaklende.

Link gerne til hvilke sko

Hvad siger I?

R Rolle85 sagde:
Hvad siger I?
Overvej om du ikke kan bruge stolpestøtterne, der sælges i formshoppen . Det er godt nok kun 6mm varmgalvaniseret gods, men du burde kunne have et par stykker fastgjort i klippen for hver stolpe.

Skal man hælde noget ned, som stivner i hvert hul også?

Sidst jeg gjorde dette, slog jeg ned stolpesko med 16 mm jern i 16 mm huller. Bagsiden af en skruenøgle for at forhindre, at stolpeskoen vred sig, og jeg brugte en slegge for at slå dem ned. Lidt for meget arbejde måske, men jeg orkede ikke tage til butikken for at købe fæstemasse, det ville have taget over en time...

Behøver man noget der stivner og fastgør metalstangen i bjerget, kan man vælge mellem forskellige dyre tokomponent fæstningsmasser eller ekspanderbeton som bliver meget billigere hvis man skal støbe mange huller.

Ok ths

Nu er det bare to beslag, der nu er boret og banket ind. Men skulle vel prøve med ankermasse?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.