21,968 læst ·
23 svar
22k læst
23 svar
Bore i betonvæg fuld af armeringsjern?
Jeg lejede en multisanner, og den gav udslag for metal overalt. Det blev rødt og gult hver anden cm typisk, aldrig grønt. Resten af væggene i lejligheden er ikke sådan, så jeg forstår ikke, hvorfor de har valgt at arme så brutalt lige der.Matti_75 sagde:
Er det en sådan her: https://www.hyresmaskiner.com/produkt/betongscanner-borrning/ ? For den ser ligedan ud som den jeg brugte.Matti_75 sagde:
Næh, så sjovt skal vi ikke have det.C cpalm sagde:
Byggeveteran
· Norrland
· 342 indlæg
Virker meget mærkeligt, at der ser ud til at være armering overalt. Har du forsøgt at bore/scanne hele væggens bredde, og rammer du stadig armering, eller giver scanneren udslag, eller har du kun prøvet i højden? I så fald er det ikke armering, men må være noget andet. Hvis det var elrør, havde du boret igennem dem med det samme, da de er i plastik.
Er det kun inde i hjørnet, hvor du rammer jern? I så fald kan det være en præfabrikeret betonstamme, og at der er en svejseplade lige der. Dog burde den ikke gå fra gulv til loft.
Hvor dybe huller har du formået at lave? Det kunne måske fungere at sætte hylden op ved hjælp af gevindstang og ankermasse ellers.
Er det kun inde i hjørnet, hvor du rammer jern? I så fald kan det være en præfabrikeret betonstamme, og at der er en svejseplade lige der. Dog burde den ikke gå fra gulv til loft.
Hvor dybe huller har du formået at lave? Det kunne måske fungere at sætte hylden op ved hjælp af gevindstang og ankermasse ellers.
Endelig lykkedes det! Fik fat i Hilti bor og efter en masse kæmpen kom jeg igennem. Blev helt svedig og måtte tage en madpause, ingen joke.
Det så ud som svejseplade som Snickarkirre skrev. Og efter jeg kom igennem den, stødte jeg på metal igen lidt længere inde, men da var hullet allerede dybt nok som held var.
Eftersom hullet var blevet udvidet i forkanten, smurte jeg spartel omkring den ende af pluggen, inden jeg satte den ind. Så nu vil jeg lade det tørre ordentligt, inden jeg monterer selve hattehylden.
Mange tak for al hjælp og tips!
Det så ud som svejseplade som Snickarkirre skrev. Og efter jeg kom igennem den, stødte jeg på metal igen lidt længere inde, men da var hullet allerede dybt nok som held var.
Eftersom hullet var blevet udvidet i forkanten, smurte jeg spartel omkring den ende af pluggen, inden jeg satte den ind. Så nu vil jeg lade det tørre ordentligt, inden jeg monterer selve hattehylden.
Mange tak for al hjælp og tips!
Klik her for at svare