Hej med jer!
Jeg skal snart begynde med at sænke mit loft i min lejlighed for at kunne sætte downlights ind, men både loft og væg i denne lejlighed er af meget hård beton, så når jeg borer, kommer jeg ikke mange mm ind, før det næsten stopper helt. Så jeg tænkte at høre, om der er nogen, der kan anbefale en slagboremaskine eller lignende, der fungerer godt til at bore i hårdbeton, det ville gøre det meget nemmere, og den må gerne være til en god pris, hvis der nu findes sådan en. Tak på forhånd

Henke,
 
Gå og lej en rigtig slaghammare så skal du se at det går bedre end med en slagborr.
 
Jeg plejer at bruge en hammarborr (borrhammare). Det klarer selv den stærkeste beton og endda granit, så det kan jeg varmt anbefale.
 
Snuttjulle sagde:
Gå og lej en rigtig slaghammer så skal du se, at det går bedre end med en slagboremaskine.
Jeg tror, at vi mener en rigtig Borehammer her!

Ikke engang en sådan kan dog klare eventuelle armeringsjern ;)
 
OKi borehammer kalder man dem måske. ;)
Og hvis man er uheldig, så er det armeret til beskyttelsesrum, og så er det tæt med jern.
 
Eller køb en billig Borrhammare) på biltema, Jula eller CO.

Koster omtrent som en dags leje af en "proffsmaskin". Og bør fungere til det, du skal gøre.
 
Nok for at de er billige, men under 100:- koster de ikke ;D og det lejede jeg en Hilti for over en weekend i sommer. Jeg lover, at Hiltin bider bedre, og med det rette borstål (dvs svindyre) så giver de fleste armeringsjern sig også ret hurtigt. Dog skal man ikke bore på/gennem armeringsjernene, da det kan svække konstruktionen.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.