Hej!
Jeg har nogle spørgsmål vedrørende min gang, hvor jeg gerne vil bore en hattehylde op.
1. Hvordan ved jeg, om den væg er bærende?
2. Må jeg bore i den? Den tidligere ejer havde en hattehylde der, plus nogle kroge og stadig står lejlighedsbygningen... Men jeg vil jo ikke være den, der får den til at falde.
3. Er hulboring det samme som boring?
Tak på forhånd. ☺️
Jeg har nogle spørgsmål vedrørende min gang, hvor jeg gerne vil bore en hattehylde op.
2. Må jeg bore i den? Den tidligere ejer havde en hattehylde der, plus nogle kroge og stadig står lejlighedsbygningen... Men jeg vil jo ikke være den, der får den til at falde.
3. Er hulboring det samme som boring?
Tak på forhånd. ☺️
1 Spiller ingen rolle.O oppelainen sagde:Hej!
Jeg har nogle spørgsmål vedrørende min entré, hvor jeg gerne vil bore en hattehylde op.
2. Må jeg bore i den? Den tidligere ejer havde en hattehylde der, plus nogle kroge og endnu står lejlighedshuset... Men jeg vil jo ikke være den, der river det ned.
3. Er hulning det samme som boring?
Tak på forhånd. ☺️
2 Ja.
3. Nja, måske, men i dit tilfælde har det ingen betydning.
Sæt du din hylde op.
Bedste svar
Bore og skru op ting på en væg er absolut intet problem, selv hvis den er bærende.
Bore et hul eller flere og hultagning er ikke det samme.
Hultagning er, at man tager et større hul lige gennem væggen.
Tænk bare på, hvis du har el centralen på den væg, at der kan findes elrør i den.
Bor aldrig under eller over en central, et stykke til siderne er sjældent noget problem, rør går oftest op og nedad.
Bore et hul eller flere og hultagning er ikke det samme.
Hultagning er, at man tager et større hul lige gennem væggen.
Tænk bare på, hvis du har el centralen på den væg, at der kan findes elrør i den.
Bor aldrig under eller over en central, et stykke til siderne er sjældent noget problem, rør går oftest op og nedad.
Som jeg håbede da. ☺️
Så ignorerer jeg bestyrelsens regeldokument om, at indgreb i bærende vægge ikke er tilladt.
Så ignorerer jeg bestyrelsens regeldokument om, at indgreb i bærende vægge ikke er tilladt.
Klik her for at svare