Ska förbereda gänget som kommer och ska utföra konverteringen från elradiatorer till vattenburna. Då behöver jag göra ett antal hål i en mur av Lecablock för radiatorrören som blir isolerade.

Vilken typ av hålborr är lämpligast:

diamantborr typ denna
En diamantbor i pakke, 53 mm, velegnet til at bore huller i Lecablokke for montering af vandbaserede radiatorrør.
Eller bättre med denna
Blå hullsav med skærekant til boring i materialer, muligvis anvendt til at lave huller i Lecablokke til installation af vandbårne radiatorrør.
Borrar med någon av dessa och knacka ur, sedan fortsätta att borra djupare.

richardtenggren
Jeg kørte på den nedre, da jeg forberedte til jordvarme, da vi lavede pladen til udbygningen udenfor kedelrummets væg (rør under pladen for at få ind rør efterfølgende). Kørte på 114 mm varianten, og det gik godt, vores blokke er nok 25 cm, så jeg måtte tage det i omgange. Kom på en nød-løsning for at forlænge skaftet, kørte med en 3/8-forlænger og topnøgle for at komme igennem væggen.

• Synes
FreQa
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren sagde:
Jeg kørte på den nederste, da jeg forberedte til jordvarme, da vi lavede pladen til udvidelsen uden for kedelrumsvæggen (rør under pladen for at få ind rør efterfølgende). Kørte på 114 mm varianten, og det gik godt, vores blokke er nok 25 cm, så jeg måtte tage det i etaper. Kom på en nødsløsning for at forlænge skaftet, kørte med en 3/8-forlænger og en top, for at komme igennem væggen.
Jo, en forlænger må man have, tænkte jeg også. Tror vores kun er 190 mm.

richardtenggren richardtenggren sagde:
Jeg brugte den nederste, da jeg forberedte til jordvarme, da vi lavede pladen til udvidelsen udenfor teknikrummets væg (rør under pladen for at kunne få ind rør senere). Jeg brugte 114 mm varianten, og det gik fint, vores blokke er nok 25 cm, så jeg måtte tage det i omgange. Jeg kom på en midlertidig løsning for at forlænge skaftet, jeg brugte en 3/8-forlænger og en muffe for at komme igennem væggen.
Jeg tænkte i min enfoldighed, at forlængerene, der hang ved siden af på Jula, ville passe, de gjorde det med øjemål i hvert fald.
Vel hjemme måler jeg 12 mm på hulsaven og 11 mm på forlængeren!
Kan det løses på anden måde?
Billede af en blå hulsave med en sort forlængerstang monteret ovenpå, placeret på et arbejdsbord i en værkstedsmiljø.

richardtenggren
Aha, jeg tog en forlænger og en 12 mm top og satte i skruemaskinen, fungerede godt for mig :) Du har måske misforstået mit tidligere indlæg, men kom på, at det nok var 1/4”s ting jeg kørte med.

• Synes
FemTummar og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.